Alla inlägg under juli 2007

Av Johanna - 29 juli 2007 19:12

Så är det endast 3 veckor kvar av sommarlovet, vart tar tiden vägen?

Har iallafall hittat en häst nu, Mr Allan, haha, diggar namnet. Stackarn kommer ju bli kallad för Allan ballan... Kul att man blev tvungen att åka ända ner till Skåne för att hitta en liten pålle. Har totalt provridit 8 stycken sen jag började leta, hade hunnit bli ganska less på det. Folk skriver som att deras häst kan allt och aldrig har några dumheter för sig. Har fått höra att så brukar han/hon inte göra och att den har nog träningsärk sen gårdagen, den gick ju hårt då. Sammanträffande?

Har hittat ägare till lille Abbe nu också, låter jättebra. Till veckan flyttar hantill Ö-vik.


Grilldags nu snart, är hemma hos älsklingens familj och ska grilla, mums, det var ett tag sen. Har ju vart ett sånt jävla pissväder hela sommaren att man inte har haft någon lust till det.


Suck, har man några pengar på kontot då? Nepp. Betalde hyran igår så inte blev det så mycket pengar över efter det. Har ju fått lägga 1500 till matkassan också. Var längesen man köpte några kläder till sig själv. Garderoben börjar bli föråldrad, haha. Får vänta till nästa lön, då blir det annat:) Nu ska man lägga sina sista slantar på en liten mini-semester nånstans. Man måste ju passa på medans han fortfarande är sjukskriven...

Av Johanna - 25 juli 2007 22:46

Nån som kan gissa vart jag är? Sitter på Scandic hotell i Lund. Vad gör jag då här?

Har suttit i en bil hela dagen och har provridit 3 hästar, en som var skitfin, ska dit imorgon igen för att hoppa, det är bara att hoppas på det bästa. Men tills dess ska jag bara ligga här i hotellsängen och njuta, helt underbart.


Fick träffa min älskling i förrgår igen. Har saknat honom någe grymt. Vi ska kanske skaffa oss en liten, fyrbent, grön bebis som kan bli 2 m lång, haha, det ni. Snyggingen håller på och bygger ett nytt hem åt de andra två. Har förresten upptäckt att lille Bosse kanske inte är någon Bosse, men hon får heta så ändå:P


Innan jag kopplar ner mig så vill jag bara säga till nån att inte dra förhastade slutsatser.

Av Johanna - 21 juli 2007 19:20

Är hos Boppan och förbereder inför kvällen. Ska ta det hyfsat lugnt, vill inte att det ska bli som när jag senast var ute med henne, toan var min bästa vän dagen efter. BLÄ

Ska först till en som fyller 18 sen blir det att dra ner till stan. Har då tyvärr endast 150 kr, så det enda jag kan gö är att ta mig in på ställena. Någe drickande därinne blir det inte. Sket i kontokortet ifall man skulle få något infall så att man skulle råka överskrida noll-gränsen. Skulle kännas lite tråkigt att det skulle dras av pengar dirket när man får in lite på onsdag. 


Bara 2 dagar kvar nu tills man får se sin snygging igen, saknar han så oerhört mycket.


Btw, har redan lyckats spilla ut rödvin på Boppans matta. Shit...

Av Johanna - 19 juli 2007 09:14

Efter 9 år tillsammans blir det här vår sista dag, kommer sakna min lillplutt. I halva mitt liv har vi vart tillsammans och nu ska han bara försvinna bort. Har vart ett sånt jävla svårt beslut, men jag vill inte se honom ha så ont igen, det klarar jag inte.

Imorrn när jag kommer hem kommer han bara vara borta. Har redan fällt en massa tårar för honom, men han kommer inte behöva lida mer sen.

Kommer alltid komma ihåg minnena med min lilla Jack.

Är tacksam för att Lukas finns, min underbara djävulsängel. Finns inte många som skulle orka lyssna på mig när jag är på det här humöret...

Av Johanna - 18 juli 2007 09:21

Känner att jag har ett väldigt stimulerande arbete, lr inte... Vad har jag gjort hittils idag? Packat i x antal VIP:ar (påsar med plastbitar i) i x antal lådor med PQ (också plastbitar). Detta tog ungefär en halvtimme. Sen har jag då även gjort detta hittils idag: Läst Cosmopolitan och sovit. Hm, jag vet att man inte får sova på jobbet, men när han jag jobbar med gör det så måste jag ju också få göra det. Jag gör det iallafall diskret, låtsas läsa.


Hoppas på att min intsällda lunch med en kompis blir av idag istället. Vet inte när jag såg henne sist, hon är väldigt svår att få tag i och ställer in det mesta man bestämmer i sista minuten. Jag håller tummarna.


Fick en mindre chock igår när man fråga Lukas varför han för en gångs skull haft mobilen avstängd och man får svaret: Man får inte ha mobilen på på sjukhuset. What?!

Visar sig att han har lyckats krossa toppen på pekfingret när han jobbade och är nu sjukskriven resten av veckan. Stackars älsklingen då...


Nä, nu har man dragit över rasten med 20 minuter, så det är väl dags att gå ner och fortsätta läsa min Cosmoplitan och sova lite till, haha.

Av Johanna - 16 juli 2007 09:07

Så har man äntligen kommit in på sista arbetsveckan, sen är det lov! Ska bli så skönt att bara kunna ligga och sova länge på morgnarna, det blir allt segare och segare att komma upp nu.


Har haft min snygging hos mig i helgen, mycket trevligt:) Tyvärr har vi då fått legat och trängts i en 90 säng, men men, jag klagar inte. Förutom när han snodde alla kuddarna och täcket.

I lördags besökte man Tranviken för första gången för i år. Helt klart nice att ligga på stranden och bara softa, synd bara att det var svinkallt i vattnet. Jag kom ut längst, hela vägen till knäna, haha. Lukas doppa typ tårna och Boppan kom väl halvägs till knäna. Vero den skitungen lyckades trotsta kylan och bada hela sig, brr...


Får se om man ska prova nån häst den här veckan, börjar bli lite less. De helt underbara (enligt ägaren) hästarna  visar sig inte vara fullt så underbara. Har provat 4 hästar hittils oc det har vart några riktiga nitlotter, suck... Kommer man nånsin hitta någon som är lite okej? Man får väl vänta och se...

Av Johanna - 10 juli 2007 11:15

Regn, regn och ännu mera regn. Tar det aldrig slut? Nu är det faktiskt dags för sommar tycker jag. Har ju bara badat typ 3 ggr, alldeles för lite. Hoppas på bra väder i helgen så att man kan dra med sig Lukas till Tranviken, är jag riktigt skicklig kanske jag kan lyckas få ner honom i vattnet och bada...


Har nu bara 8 arbetsdagar kvar, sen har man lov i 4 veckor, weii! Får mer lov i år än förra året, hade lov sammanlagt 1,5 vecka då. Det var lite väl lite, men sen så var man ju trött resten av hösten. Orättvist bara att vi bara har 9 veckors lov, medan de här i Sundsvall har 11 veckor, det är ju faktiskt 2 veckor mera lov, det kan man göra mycket på.

Men men, som sagt, livet är orättvist. 

Av Johanna - 9 juli 2007 19:41

Så äntligen fick man träffa sin snygging, efter att ha haft ett avstånd på 40 mil emellan oss. Har sovit ifrån varandra i nästan 2 veckor, vårt rekord förut var 5 dagar.

Förstod verkligen hur mycket jag hade saknat honom, man blev så glad av att se han.

Efter återföreningen så fick man sig en snabb glimt av Power Meet, en hel massa raggare. Sen bar det av hemåt med båten. Haha, just det, båten. Hade förväntat mig att vi skulle åka bil hem, men tydligen så hade han åkt båt in med sin pappa. Tur att man har kommit över sin båträdsla, för det var hyfsade vågor och det gunga rätt så bra. Trots gunget lyckades jag nästan somna, men kvickna till att nån höll på att blåsa mig i örat. Brr...


På lördagen bar det iväg till Örebro och Gustavsviks badet med Lukas och hans lillsyrra.

Gjorde på badet 2 upptäckter:

  • Jag håller på att bli gammal. Orkar inte alls hoppa omkring i vattnet i 5 timmar, det gjorde däremots hans syrra. Hon hade nog vart där längre om det inte hade vart för oss två gamla tråkmånsar.
  • Är baddräkten på väg att bli ett mode för killar? Vi såg sammanlagt 2 karlar som gick omkring i baddräkt. Inte snyggt kan jag lova och baddräkterna var nog heller inte avsedda för män. Jag hoppas starkt på att det bara var någons/någras svensexa, annars kommer jag aldrig våga vistas på stranden pga av rädsla för män i baddräkt.

Senare hade vi en riktig myskväll med varsin grogg(till att börja med). Det sluta med att Lukas satte i sig 4 st och slängde ut den 5:e pga misstolkning av min tillsägelse. Vid halv 1 fick han sin 21-årspresent, hoppas att den dög.


På söndagen var det tyvärr dags att åka hem igen, ville inte... Men nu har vi bokat biljetter så han kommer upp till mig på fredag, weii:D

Nä, nu ska ner och mocka skit och ta in de dyngsura hästarna.

Ovido - Quiz & Flashcards