Alla inlägg under maj 2008

Av Johanna - 29 maj 2008 08:51

vem ringde dig senast? Mamsen
vem pussa/kysste dig senast? Lukas
vem kramde dig senast? Lukas
vad har du för bh på dig just nu? Min vita fula sportbehå
vad har du för trosor på dig just nu? Vita hotpants
vad står det i ditt sjätte sms och vem är det ifrån? Det tänker jag inte berätta:P
vad brukar folk få för intryck av dig? Lite blyg kanske?
Har du någon gång klätt dig horigt? Vem har inte det:D
har folk kallat dig slampa? Jo, iaf Lukas (på skoj:P)
har du kallat någon för slampa? Japp
har du slått någon riktigt hårt? Klart man har
använder du parfym? Ja
vad brukar du få mest komplimanger för? Boobsen
vilka slags killar faller du för? De med charm och glimten i ögat
kan ta myskväll före fyllekväll? Ja :)
vad kollar du på hos killen? Ögonen och kroppen
vill du ut och festa ikväll? Nej, jag har fullt upp

vad är klockan? 08:57

vilken färg har din mobil? Ljusblå, mörkblå och grå
vad ska du göra nu? Plugga
har du svårt att släppa andra tätt på livet? Ja, har svårt att lita på folk
är du social? Med rätt människor
vad tänker du när du vaknar? Jag vill snooza
kan du gå utan smik? Ja, går ju runt hela dagarna på Strömsholm utan det

Av Johanna - 23 maj 2008 13:17

Imorgon är det bal! Ska snart åka och hämta klänningen, den är så fin:) Vi ska åka dit i en Ford Mustang som en som Lukas känner ska köra, snitsigt. Ser faktiskt väldigt mycket fram emot det här. För när kommer man få vara såhär fin igen, troligen aldrig.


Blev anklagad imorse för att vara omöjlig att sova med, har tydligen legat och knuffats med Lukas så imorse hade han ont i hela kroppen, men det kan han gott efter att han lurade mig igår. Han upptäckte lite sent att jag inte fattade att det var ett skämt, det gick lite för långt.


Nä, nu ska jag ut i bilen och köra iväg till min klänning.

Btw, jag klappade på en liten fölis idag, så sööt. Man vill bara ta hem de och gosa med de i soffan, så ulliga och gulliga:P 

Av Johanna - 21 maj 2008 20:43

Jag har tråkigt, varför tog jag inte min egen bil. Tyckte jag skulle vara smart och spara lite bensinpengar så jag lifta till Strömsholm med Lukas när han skulle till garaget, men hur länge tänker han vara där egentligen?!

Sitter och spanar in lite klänningar och skor, vill ha! Men vad ska man göra när man inte har några pengar?

Känner mig värdelös när det gäller det här med jobb, varför vill ingen ha en? Har inte blivit kallad till en enda intervju, verkar man så värdelös eller?

Nä, shit vad negativ jag låter, tänk positivt nu.


Tävlade ju i söndags, gick väl sådär eftersom banan var jättelång och jättetung. Min lilla häst var helt slut, men vi fick en placering i 1,10:) Fick pengarna tillbaka, rosett och en plakett. Var borta i 12 timmar, klev upp kvart i 4 och åkte från stallet tio i 6. Tur att man inte är alltför morgontrött.


Nä, ska kanske trippa över till Räkan och se vad hon gör eller så kanske man tar och börjar gå bort mot garaget. Han kanske har glömt bort mig... Och jag som inte har några pengar på mobilen att ringa för:S

Av Johanna - 21 maj 2008 19:38

Har bara ett prov kvar nu, eller är det två? Jaja, inte är de många...

Skrev Hälsa och sjukvårdsprovet idag, gick väl skit, hoppas på g.

Efter provet fick vi lära oss en del nya grejjer när Nina börjar snacka om reproduktion (dvs avel)


  • Om man knuffar en sugga i typ flanken när den är brunstig så blir hon förlamad och står helt stilla i 20 minuter.
  • Ett svin avger ½ liter sperma och har en grejj längst ut på snoppen så att han kan skruva fast den i suggan.
  • Det är ett mirakel att vi människor överhuvudtaget får barn, killarnas små simmare är inte så bra.

Ja, man lär sig något nytt varje dag, hade ingen aning om det här. Har fått lära mig en ny sak av att studera RIK idag också. Om man inte orkar rida runt hela parkeringen i fållan så kan man alltid sitta av vid Agria och leda hästen över vägen, för man får ju gå där, men inte rida. Skitsmart hörrni:P 

Av Johanna - 20 maj 2008 20:52

Det här går inta, pallar inte allt pluggande längre. Det är bara plugg, plugg och åter plugg. Var dock in till stan idag eftersom Lukas skulle köpa skjorta och slips till balen. Jobbigt bara att man då hela tiden tänker att man måste hem så fort som möjligt för att plugga. Men varför sitter jag här då och skriver?!

Jag är helt enkelt värdelös på att plugga...

Av Johanna - 15 maj 2008 18:43

Satt lite tidigare idag och fundera(när jag körde hem på den oändliga vägen från e-tuna). Hur orkar folk bo kvar på samma ställe?

När jag flyttade från Sundsvall kände man att det var så skönt att komma till ett nytt ställe och träffa nya människor. Sundsvall är inte jättelitet, men det är inte stort, det känns som om alla känner alla på något sätt, via någon. Man är och kommer alltid vara samma person som man var typ 10 år tidigare, folk förändras faktiskt.

Sen kom man då ner hit till Kolbäck för typ 3 år sen. Inte fan är det stort och alla känner alla och ibland verkar det som om alla är släkt med alla, men ingen kände mig eller någon av mina 30 andra klassisar och vi kände definitivt inte varandra.

Visst, här har ju vissa en viss uppfattning om oss. Killarna tycker att vi är ja, gissa... Och en hel del tjejer verkar ha något emot oss. Som exemepl tar jag när vi gick i  2:an fick jag och en kompis inte komma till en fest, hon som hade den ville absolut inte ha dit några ridbrudar, jävligt trångsynt.

Men det är väl så det är i småstäder och små byhålor, folk förväntas alltid vara som de en gång va, det känns väl jobbigt med förändring. 

Men faktiskt så känns det som om de jag känner härnere inte har samma uppfattning av mig som de där hemma och det känns ju skönt, för jag är faktiskt inte riktigt densamma som jag var för 3 år sen.

Av Johanna - 15 maj 2008 09:22

Känns som om jag bara söker och söker jobb, men det känns så trist att man inte blivit kallad till en enda intervju ens... Typ alla jobb kräver ju några års yrkeslivserfarenhet, men det har inte jag, men hur ska jag kunna få det om man inte kan få ett enda jobb utan det?

Känns som om jag kommer att sluta som de där gubbarna och tanterna som går och plockar tomburkar ur papperskorgarna. I värsta fall får man väl börja gå på gatan, haha. Nämen allvarligt, ska det vara så svårt att få ett jobb?! Grejjen är ju den att alla jobb går via kontakter. Typ ingen får jobb via arbetsförmedlingen utan via kontakter, men om man inte har några kontakter då? Börjar kännas lite hopplöst, får jag inget jobb innan sommaren så måste jag sälja Wurfan och det vill jag inte, men har inte råd att ha henne om jag inte har ett jobb.


En liten ljusglimt i mörkret är att jag äntligen har gjort min tappskoexamen (gick väl sådär) och att jag ska åka och fixa min balklänning idag:) Blir glad bara jag tänker på att ha på mig den, kommer man nånsin känna sig sådär fin igen?


Så om någon har ett jobb över, GIVE IT TO ME!

Av Johanna - 14 maj 2008 08:19

Just nu är det bara en massa utgifter känns det som. Har man några pengar till de då? Noepp. Som om man inte hade nog med saker att betala så pajja tv:n iförrgår så nu måste vi köpa ny sån också. Vi har ju Lukas lilla tv så länge, men den är ju så liten... Vi var in till MediaMarkt och glodde. Det tog dock 45 min innan jag fick med mig Lukas till tv-avdelningen. Han var ju bara tvungen att kolla in alla tv-spel som vanligt. Den billigaste tv:n som vi kunde tänka oss var en för typ 9000, vart ska man få de pengarna ifrån?

Helgen kommer bli dyr, ska ju iväg till Märsta och tävla och bara alla avgifter kommer att gå på 430 kr, sen är det ju hyran av transporten, bensin och mat. Suck, I want to be a rich girl...

Ovido - Quiz & Flashcards