Direktlänk till inlägg 11 juni 2010

Partynight!

Av Johanna - 11 juni 2010 14:49

Idag tar är det studenternas dag här i Västerås. Synd bara för de att vädret inte är på deras sida. Molnen är helt gråa och regnet faller ner på stackarna. Men de har nog sitt livs bästa dag ändå, ganska så säker på det.


Själv har man just kommit hem från stallet. Var klar där strax före 12 men åkte en sväng förbi Wurf och kolla hur det var med henne. Det var bara bra som vanligt och hon gick i en hage full med gräs och hon är enligt Fanny redan smällfet, haha. Just nu är det bara jag och Issa i stallet för Therese är på tävling och har tagit med sig Piff och Puff som hästskötare. Så det är bara 3 hästar i stallet plus de 3-åringarna som går ute på lösdriften. Ganska lugnt och skönt alltså :) Vi har hållt på med den ena 3-åringen, dvs jag har hängt och ridit på honom i linan. Den andra 3-åringen fick följa med ut i skogen för första gången med Samba som draghjälp, han var så duktig.


Om bara 2 timmar ska jag dra över till min Räka och grilla lite. Sen blir det till att korka upp och börja förberedelserna för vad jag hoppas blir en superkväll. Det är öppning på Sjökrogen så det blir nog sköjj. Eftersom studenterna har sitt firande på BMB så slipper vi alla 91:or. Behöver man kanske inte känna sig så gammal förhoppningsvis. Följde med en kompis till Silk för inte så jättelängesen och hjälp vad jag kände mig gammal så fort jag steg in där. Känns som om man lätt kan peka ut alla som inte är 18. Men jag har väl inte så mycket att säga till om för vet ju att jag inte alltid har vart helt oskyldig. När man är ung och dum så vågar man ta riskerna med att använda falskleg. Fast de får väl skylla sig själva när de inte ens tittar på legen. För enligt mitt skulle jag vart lång, blond och modellsmal medan jag i verkligeheten var kort, mörkhårig (just då var jag det) och hade en del extra kilon efter alldeles för mycket småätande. Men in kom jag och kul hade vi! Känns som om krogen lockade mera när man var yngre. Då var man så less på alla hemmafester och ville bara ut och känna sig vuxen. Nu längtar man nästan tillbaka till de där hemmafesterna för jävlar vad mycket billigare det var och man hade ju otroligt kul. Fast att man kunde vakna nån morgon och bara önska att man kunde försvinna genom jorden och få hela gårdagen ogjord. Så många snedsteg man tog, men ett ångrar jag inte och det är han som jag nu bor med sen 3 år tillbaka. Även han var ett snedfyllemisstag men se så bra det blev. Även han har erkänt att jag bara var en fyllegrej och sen hade han tänkt ha mig i typ 2 veckor och leka med (han är så finkänslig!). Men något gick snett för de där 2 veckorna har nu snart blivit 4 år. Tiden går fort när man har roligt.


Duschen kallar för jag har ser ut som, ja jag vet inte vad och om 2 timmar ska jag vara hos Räkan fixad och klar. Tur att det inte är så långt mellan oss. Tar 10 min att gå, väldigt nice.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 22 oktober 2010 23:02

Kan ingen sända över lite motivation genom lite tankeöverföring eller nått. Känner mig sjukt omotiverad just nu. Plugga, nä, jag gör det imorrn. Träna, nä, jag lägger mig på soffan med ett paket glass istället. Städa, nä, jag skäller på Lukas och säg...

Av Johanna - 18 oktober 2010 12:36

Det är ingen tvekan om att det har blivit höst. Det är mörkt, det är kallt och marken är full av löv. Fast det är inte bara marken som är täckt av löv. Även min bil brukar vara höstpimpad på morgonen med löv som täcker hela vindrutan. Dessutom har ja...

Av Johanna - 16 oktober 2010 13:57

Städar i veckorna och städar på helgerna. Japp, jag är en äkta städtant. På veckorna kan man se mig med min städvagn och mopp, watch out, jag städar bort den som står i min väg. Problemet med att jobba med att städa är att man inte är så jättesugen p...

Av Johanna - 13 oktober 2010 10:38

Sitter i skolan med ett grupparbete. Just nu har vi nog spårat ur, som vanligt. Ämnet vi pratar om nu är astrid lindgrens olika filmer. Vi borde väl egentligen prata om omsorg och fostran av barnen. Tänkte försöka mig på att lägga in en bild på mitt ...

Av Johanna - 8 oktober 2010 18:45

Då var den blonda kalufsen borta. Styrde idag mina steg mot frissan direkt efter jobbet, hade fixat tid för både klippning och FÄRGNING. Har vart så less på mitt hår och den avskyvärda utväxten så länge nu och nu är det borta. Inte året då, det är hy...

Ovido - Quiz & Flashcards