Alla inlägg under augusti 2009

Av Johanna - 29 augusti 2009 22:08

På måndag gäller det. Då börjar mitt liv som lärarstuderande. Känns lite nervöst, känns liksom inte som att jag har någon koll på nått, fast att jag har läst välkomstbrevet säkert 20 gånger. Har inte förberett (osäker på stavning) mig nått speciellt. Har köpt en ny kalender, en rosa så klart, men det är det enda jag har införskaffat mig hittils. Har försökt mig på att förstå schemat, det går väl sådär. Sen så får man ju inte veta vilken grupp man är indelad i förräns på uppropet. Hoppas på att det är lite roligt folk man ska gå med, lite folk att parta med:P Vill hänga med på så mycket kul som möjligt de kommande veckorna som tydligen kallas rookieveckorna.


Nä, nu ska jag nog faktiskt sova. Var fyllechaffis igår, men hela dagen har jag gått runt med känslan att det var jag som söp till igår. Har vart allmänt trött och haft ont i magen och benen har värkt som efter en riktig krogrunda med en massa dansande. Var kanske lite sympatibakis med alla andra. Var en del som var ganska så sliriga igår. Typ alla som var hemma hos Simon. Var alltså bara jag som var nykter. Är inte så jättekul, man är ju inte riktigt lika taggad som alla de andra, men jag hade trevligt iallafall. Alltid lika kul att iaktta  och höra vad fullisarna har att säga.

Nä, seriöst, nu blir det sängen. Natti natt:)

Av Johanna - 22 augusti 2009 19:57

Har ju lite tråkigt så då måste jag visa monstret jag brukar slåss mot, dvs mitt hår. Kolla in min tofs! Har jag det utsläppt så ser jag ut som ett litet troll:P

Av Johanna - 22 augusti 2009 19:39

Känner mig väldigt eländig för tillfället. Har fått urinvägsinfektion, igen... För er som inte vet hur det känns så får man rätt känsla om man sätter fast taggtråd mellan benen och sen ska någon slå en med en slägga på den nedre rygghalvan. Så känns det. Var till farbror doktorn igår iallafall och fick lite piller utskrivet. Är så less på att behöva känna såhär, är det normalt att ha urinvägsinfektion 2-3 ggr per halvår? Mamma säger att de kan göra en utredning, det har de gjort på henne och det sluta med operation, hmm.


Sitter nu ensam "hemma" i Strömsholm och kollar på studentlägenheter. Pallar inte att bo hemma hos Lukas pappa. Visst är han snäll och det är snällt att jag får bo här, men jag kan inte slappna av riktigt och det känns inte som hemma. Dessutom blir jag galen på att inte ha något utrymme. Jag och Lukas ska dela på 2 garderober och rummet är så litet att jag inte ens har någon byrå att ställa mina saker eller någonstans att lägga ifrån mig kläderna på. Konstigt att det blir stökigt då...


Nä, nu ska jag fixa till något gott som jag kan smaska på, annars får jag ta cykeln ner till Gula hästen. Visserligen är de skitdyra, men jag är SÅÅ gottsugen. Dessutom känns det som om jag har fått feber så då behöver jag nått att smaska i mig samtidigt som jag tycker synd om mig själv.

Bye, bye

Av Johanna - 19 augusti 2009 21:45

Idag hade jag ledigt från jobbet, men en ledig dag behöver ju inte betyda en slapp dag. Nepp, jag har haft fullt upp sen sju imorse. Fodrat, mockat, ridit, ja det vanliga som brukar ta upp mina dagar:) Min häst har blivit lite galen på sistone. Tror nog att hon kan ha fått en liten medelålderskris lr nått. Hon är helt överlycklig så fort vi släpper henne i hagen, beter sig värre än unghästarna. Hon bara kastar sig iväg och drar en repa i galopp innan hon slänger sig ner på marken och rullar sig ordentligt. Sen kommer den stora utmaningen för oss i stallet. Att fånga henne. Har nu de senaste dagarna fått vara minst 3 personer för att få tag i henne. Är man själv så bara springer hon runt runt i hagen.  Går inte ens att locka henne med mat längre, suck. Sen har hon varit jättepigg de senaste 2 dagarna när jag ridit dressyr, har fått kämpa en del. Sen idag så fick hon för sig att hon också kan busa när man rider. Så i samband med att Mimoosa gör några skutt så passar tanten på och kör nån bock hon också. Wurfan bockar inte, kan bara komma ihåg ett eller två tillfällen då hon har bockat med mig. Men låtsas man om att man är 5 och inte 15 så är det väl bara att busa på:P


Nä, nu ska jag enre ta tag i disken eller gå ocj lägga mig. Tror att jag satsar på det andra alternativet. Godnatt

Av Johanna - 18 augusti 2009 18:28

Om 2 veckor börjar allvaret igen. Ska ju börja plugga och den 31:a är det dags för upprop. Är lite nervös faktiskt, det blir ju så mycket nytt och dessutom så kommer jag inte känna någon där. Men det är väl inte bara mig det känns såhär för, är ju inte precis ensam om att börja på en ny skola:P Sitter och kollar efter studentlägenhet, de är ju inte spec billiga. Visserligen så ingår ju både el, värme, vatten och kabel-tv, men för att ha råd så måste jag bli av med Wurfan. Får inte ekonomin att gå ihop med henne om jag ska bo i lägenhet. Tråkigt är det ju, men vad ska man göra. Alternativet är ju att vinna på triss. 25 000 i månaden i 25 år skulle inte vara helt fel. Då skulle man inte behöva tänka på pengar ett tag framöver.


Innan Lukas tar över datorn (ligger bredvid mig och suckar) så måste jag bara nämna att min kära lillasyster är i på Alcudia och njuter av den spanska värmen. Är så avundsjuk! Där ska hon vara i 2 månader nu och göra sin praktik. Själv ska man vara kvar hemma i regniga Sverige och gräva ner sig i böcker.

Nä, nu får Lukas datorn och jag ska nog ställa mig och diska. Bye bye

Av Johanna - 16 augusti 2009 21:31

Så är man hemma igen efter en helg i Gävle. Följde med som hästskötare till Therese, hon skulle ha med sig 7 hästar upp dit. Tävlingarna började kl. 8 på torsdagen, så vi åkte på onsdagskvällen. Kom fram till Gävle vid halv 12 tror jag, så klockan var ganska mycket innan man la sig för att sova i lastbilen, hästarna skulle ju stallas in först. De andra tycker nog att det är skönt att jag är en sån störd människa, för trots att vi kom i säng sent så vaknar jag halv 6. Så jag har fodrat hela helgen, har ju ändå vart vaken:)

Blev en riktigt bra helg, hästarna var superduktiga. Gina och Therese kom 4:a i 5-årsfinalen och med Lagana blev hon 2:a i fredagens 1,50 och kom 5:a i lördagens (en utanför placering). Jätteroligt:D

Var ute och åt på fredagen på ett ställe som hette Church Street Saloon. Fick hur mycket god mat som helst och jag beställde en drink som serverades i ett glas som säkert skulle kunnats användas som guldfiskskål. Den räckte bra länge, var super god och serverades med geléhallon på:p

Nu är jag supertaggad inför nästa helg. Då ska jag starta med Wurfan i Sala både lördag och söndag. Blir 1,10 + 1,20 på lördagen och bara 1,20 på söndagen. Hon har känts så himla fin på sistone och i veckan ska vi nog följa med Therese till Anita och hoppa bana. Måste finslipa lite:P

Nä, nu är jag klar med helgens rapport, ska krypa ner i soffan och käka cheezerings istället. Natti natt 

Av Johanna - 12 augusti 2009 00:11

Borde verkligen sova just nu, men har så svårt att sova när jag är själv. Lukas är hemma hos sin mamma och spelar Xbox med sin bror.

Shit, vad klockan är mycket. Har planerat att gå upp tidigt imorgon, typ kl 5. Ska hoppa Wurfan för Therese innan jobbet, alltså ska jag hoppa vid 7-tiden imorrn bitti och fodra vid kl 6. Sen ska jag försöka med att hinna packa lite innan stallet för vid 6 på kvällen/em åker vi till Gävle på tävling och jag slutar inte förräns kl halv 4. Jag ska inte tävla själv, fick inte riktigt ihop till det, utan jag följer med som hästskötare. Lukas ska kanske köra lastbilen upp till Gävle, sen åker han hem igen. Han är bra snäll som ställer upp, snyggingen min:)

Ska bli kul att åka på meeting, bara det blir bra väder och jag kommer ihåg att packa med allt. Blir nog inte så mkt som ska med, men jag är lite av en expert av att glömma något, därför packar jag oftast ner dubbelt av allt, för att vara på den säkra sidan.

Nä, nu ska jag hoppa i sängen, känner att jag skulle kunna somna sittande, vilket jag gör ibland:P Natti natti

Ovido - Quiz & Flashcards