Alla inlägg under mars 2009

Av Johanna - 26 mars 2009 19:30

Måste bara skriva om hur duktig jag var som faktiskt tog mig en promenad/joggingrunda. Tänkte bara ut och gå, men kunde inte hålla mig ifrån att springa lite. Har känt av min fot de senaste dagarna, så jag bör ta det lite lugnt för att det inte ska bli värre, men det kändes så frestande så det blev lite jogging också. Nu ska jag göra iordning lunchen till imorgon, ska steka pannkakor, inte helt fel:P

Av Johanna - 26 mars 2009 17:48

Det är vår och det bara vimlar av kåta små rackare överallt. Jag menar då små kåta djur, men visst, det finns nog en hel del små kåta människor som frusterat försöker leta upp en partner.

Men nu är det inte så att jag upplever de kåta människorna som ett problem, men djuren däremot.

Först och främst så har vi då min lilla kisse Zuki. Att vakna mitt i natten av att hon står i vår säng och skriker så att man är rädd att grannarna ska vakna är inte så jävla kul. Sen så känner man sig lite lätt äcklad när hon hoppar upp hos en i soffan och börjar lägga sig ned och gnida sig mot en med rumpan rakt upp i vädret. Kliar man henne då på rumpan så ställer hon sig bredbent och börjar trampa med baktassarna. Grejen är att det inte spelar roll hur många gånger man kastar ner henne på golvet, hon bara hoppar upp till en igen och börjar gnida sig mot en igen.

Sen så har vi då hästarna som bara står och piper och skriker så fort de kommer åt varandra. Men det äckligaste med hästarnas värkänslor är ju ändå stonas brunstpissande. Så jävla ÄCKLIGT! Hela tiden, överallt. Kiss, kiss och sen ska det kissas lite till. Hatar när man ställer ut ett sto på gången och sen så ställer hon sig och kissar ner hela stallgången, så himla mysigt.

Och sen så har vi då det sista djuret vars kåthet har fått mig lite illa till mods. Det var idag jag råkade ut för det, en kåt påfågel! I stallet finns det 2 påfåglar och nu när det har blivit vår så har de börjat stå utanför stallet med sina fjädrar utfällda för att visa upp sig. Ibland när man går förbi så skakar de på de så att det låter frrr. Frågade Therese om det här och hon sa att det var något slags parningsbeteende. Fine, det stör inte mig, förutom idag. När jag går förbi den ena så sätter den igång och skakar fjädrarna så att det låter frrr, men det är intedet enda. Den här gången så kommer den emot mig, med alldeles för hög fart enligt mig. Vilken syn, jag som flyr fort in i lilla stallet med en överfull vattenkanna i den ena handen, jagad av en kåt påfågel. 

Förstå om vi människor skulle bete oss likadant. Gå runt och skrika, puta med rumpan och gnida oss mot första bästa. Fast, det finns det väl folk som gör, så det var kanske inte så konstigt. Men vi står iallafall inte och småkissar hela tiden och jag springer iallafall inte efter första bästa som går förbi. Nä, lite mer civiliserade är vi nog, men inte så mycket kanske.

Nä, nu ska fortsätta min satsning för beachen 09 och gå ut en sväng. Hade:D  

Av Johanna - 13 mars 2009 14:39

Kom just hem från stallet och ska börja göra mig iordning för Lukas och jag ska hem till Lukas ena lillasyster och äta middag och typ spela spel. Låter seriöst värre tycker jag. Funderade på om vi skulle köpa en blomma som en försenad inflyttningspresent, men Lukas påminde mig om att vi måste snåla. Är ju inte så lätt vad gäller pengar när jag inte kan lyckas hitta ett jobb...:(

Appropå middag så kom jag ihåg min första middag med Lukas, hans mamma, 2 av hans systrar och den enes pojkvän. Klart man tyckte det var lite jobbigt och Lukas gjorde ju inte saken bättre. Hans mamma hade just berömt hans ena syster och hennes pojkvän att de var så duktiga som höll sig från drickande då hon frågar mig: "Du då Johanna, är du en sån som spottar i glaset?" Innan jag ens hinner svara så utbrister Lukas: "Fan heller att hon gör! Du skulle sett henne förra helgen, fan vad full hon var!"

Jag höll på att dö! Precis det intrycket man vill göra. Var inte så glad på min pojkvän just då, tack så mycket liksom. Numera kan jag dock skratta åt det, men inte då.


Nä, nu måste jag nog hoppa in i duschen innan Lukas kommer hem. Bye! 

Av Johanna - 13 mars 2009 10:40

Hm, upptäckte just att det inlägget jag skrev i förrgår inte dök upp, vart tog det vägen?

Jaja, för att sammanfatta det jag skrev så är jag sjuk, eller nu håller jag på att bli frisk. Men jag har legat nerbäddad i soffan onsdag och torsdag med feber och en väldigt irriterande hosta. Sen så längtar jag efter våren, men den verkar väldigt långt borta när man de senaste dagarna har fått se att det snöar när man kollat ut genom fönstret. Suck...

Nu är det fredag iallafall! Jag hoppas att helgen innebär att man får träffa Lukas lite mera. Den senaste tiden har han bara hängt i garaget efter jobbet och inte kommit hem förrän 9-10. Förstår ju iofs att de tycker att det är kul att äntligen ha ett eget garage. Om någon vecka hänger han säkert inte lika mkt där, men man ska ju inte klaga, kul att han har ett intresse för något. Jag har hästen och han har bilen, då behöver vi inte hänga på varandra hela tiden. 

Av Johanna - 8 mars 2009 21:39

I fredags var det äntligen dags för att gå ut! Inte nog med att man peppad för utgång, min shake that ass-kompanjon var hemma i Västerås. Har saknat henne, vad är Västerås utan Räkan! Hon var så gullig också att hon hade köpt mig en 20-års present som jag fick när hon och Simon anlände till förfesten. Nauw...

Sen söps det, haha. Räkan var nog lite ute efter att supa mig under bordet, kanske lyckades hon, kanske inte:P

Jag hade ju ställt in mig på att när jag väl kommit ut på krogen så ska jag inte köpa nått. Jo, tjena, så långt tänker man ju inte när man väl har kommit igång. Drack en del därinne, men betala inte för mycket av det. Räkan bjöd på shots och Danne ville fira lite så han beställde in en champagneflaska. Kändes lite glasigt att sitta i finsofforna inne på Silk och skåla i champage. Värsta glidarna liksom:)

Nä, var en mycket trevlig kväll, synd bara att det blev så mycket schafs vid garderoben. Jag råkade hamna emellan två stycken och blev nerknuffad i golvet, inte så trevligt.

Men nu ska jag krypa ner i sängen och natta. Sov gott!

Av Johanna - 2 mars 2009 20:13

Måste bara berätta om hur duktig jag har vart nu. För det första så klarade jag av godissuget, dvs jag gick aldrig till affärn. För det andra så ser det inte lika risigt ut här hemma nu för jag har städat. Jag har till och med tagit mig för och börjat rensa bland mina kläder. Visserligen så var det ju ganska oundvikligt nu eftersom min låda med linnen och t-shirtar inte går att stänga och lyckas man göra det så går den inte att öppna utan att det ramlar ut en tröja eller två. Så nu är det rensat och man kan både öppna, stänga och sen så kan man hitta det man är ute efter utan att behöva slänga ut hälften på golvet. Känner mig nöjd med mig själv.

Är ju dock inte klar än, men var tvungen att ta en liten paus. Nästa projekt är att man ska kunna se alla tomma ytor i sovrummet. För att man ska kunna det så innebär det att jag kommer att slänga typ alla Lukas kläder i tvätten. Jag skiter i om det är rent eller inte, han får skylla sig själv. Det är faktiskt en sak som jag intew förstår med killar. Varför verkar de inte må dåligt av att det är stökigt. Jag får jättedåligt samvete, men min kära pojkvän bara kliver över skiten och slänger dit lite till. Har pratat om det förut med en klasskompis som också var sambo och som upplevde samma sak, men varken jag eller hon blev kloka på det. Konstigt alltså...

Nä, nu är rasten slut, dax att fortsätta röjningen.

Av Johanna - 2 mars 2009 18:30

Shit så trött jag är! Har kännt mig helt slut hela dan, ända sen jag klev upp imorse. Bara jag inte håller på att bli sjuk, det orkar jag inte med. Visst en dag liggandes hemma i soffan kan vara skönt och är man riktigt krasslig så det det enda man orkar med. Men att behöva ligga hemma mer än en dag gör mig bara rastlös och jag börjar klättra på väggarna.

Nä, här hemma ser det för jävligt ut, jag måste ta tag i det. Men först ska jag nog till affärn och köpa godis. Shit så sugen jag blev, jag MÅSTE ha! Jag som sa till Lukas att jag skulle bli nyttig och börja satsta på beach -09. Men men, har jobbat i stallet hela dan så lite godis förtjänar jag nog:P Dessutom så kanske jag blir pigg då...

Ovido - Quiz & Flashcards