Alla inlägg under april 2009

Av Johanna - 24 april 2009 09:26

Så tråkigt man kan ha! Sitter hemma och väntar på att få komma iväg till läkaren så att jag kan få lite medicin mot den här fruktansvärda förbannelsen(urinvägsinfektionen alltså). Halva natten sprang jag fram och tillbaka mellan sängen och toaletten, usch. Sen nu på morgonen har jag varit alldeles stel och haft ont i ryggen. Det kan enligt mamma tyda på att man håller på att få njurbäckeninflammation och det vill jag inte ha!

Jag vill ju gå ut ikväll! Vill ut och supa lite, men får jag penicillin så får jag ju inte dricka men då tänker jag nog gå ut ändå, för jag kan gå ut nykter. Inte för att jag påstar att det är så roligt att vara den enda på stället som kan tänka klart, men nog kan jag ha kul. Har absolut inga problem med att släppa loss utan alkohol i kroppen. Det blir ju inte roligare än vad man gör det till.

Men just nu har jag sååå tråkigt. Tack tv5 för alla repriser på repriserna som ni visar på förmiddagen, de räddar mitt liv från totalt uttråkning!


Obs! Som ett tecken på hur uttråkad jag är så sitter jag och tar kort på mig själv med camen. Då är det illa!

Av Johanna - 23 april 2009 18:46

Så har typ hela dagen gått och jag har legat i soffan och tyckt synd om mig själv nästintill hela dagen. Varför? Jo, för jag är en sån där mesig typ som inte kan gå till tandläkaren och laga hål utan att få lite lattjo-dricka. Med det menar jag att jag får lite lugnande medicin som gör mig en aningens borta. Dock så funkade den inte så bra idag, för jag var i ett medvetet tillstånd hela tiden! Inte så kul...

Tillråga på att jag var tvungen att sitta hos tandläkaren helt skräckslagen så har jag fått urinvägsinfektion, igen...

Så så är läget. Medicinen gjorde så att jag blev otroligt trött och inte orka göra något annat än att ligga hela dagen med en hemsk värk i underkäken efter att bedövningen släppt, samtidigt som jag tvingas springa iväg och plåga mig igenom toalettbesöken lite då och då.

Så det här är alltså en riktig usch och fy dag med en del aj på.

Av Johanna - 18 april 2009 00:49

Haha, vilka flashbacks man får nu, nostalginivån är hög. Jag sitter nämligen och kollar på Big brother! Helt sant, det visas på TV400 just nu.

Är så rastlös att jag inte kan gå och lägga mig, behöver varva ner, fast att jag inte gjort något spec på flera timmar.


Har vart helt underbart väder idag och jag har vart iväg och hoppat tillsammans med Therese hemma hos Anita. Vi hoppa ute på gräset, så underbart! Wurfan var aspigg som vanligt och men hoppa bra när hon lugna ner sig och börjar tänka.


Undrar om Lukas kom hem nu, för Zuki sprang till sovrumsfönstret. Hon brukar sitta där och spana efter oss när hon hör en bil. Japp, han kom hem nu. Godnatt på alla!

Av Johanna - 11 april 2009 00:19

Kom just hem efter att ha vart och sett Fast and furious på bio tillsammans med Lukas. Tyckte att filmen var bra, fast 1:an och 2:an är bättre. Det var en sak som jag satt och störde mig på under filmen. Det var att han bredvid mig stank svett. Jag hatar stanken av svett, speciellt när det sitter i kläderna.Men det var bara att stå ut, fanns ju inte så mycket annat att göra. Kunde ju inte precis gå ut och sätta mig i trappen istället bara för det, man ska härdas lite.

Har vart en härlig dag i övrigt. På förmiddagen var vi iväg och löshoppa några hästar och sen på eftermiddagen så var jag och Lukas hembjudna till Lukas syster på påskmiddag. Det var trevligt och det var god mat. Dessutom så var det obligatoriskt att måla på ett ägg, har jag inte gjort på flera år, haha:P Jag målade en kyckling som höll på att kläckas ur ägget, kändes lite seriöst istället för att måla en massa streck i olika färger.


Oj, nu är klockan alldeles mycket! Jag ska följa med till eskilstuna på tävling imorrn och ska vara i stallet kl 7. Vet redan nu att det kommer bli segt, så det är väl lika bra att man hoppar i säng. Undrar Lukas kommer och kryper ner hos en eller om han ska läsa ut hela Bilsport inne på toan, haha:P

Godnatt!

Av Johanna - 9 april 2009 22:17

Vad irriterad jag blir. Har just suttit och skrivit en långt seriöst inlägg om dagen, men vad händer då? Jo, datorn vill inte som jag så inlägget bara försvann. Åhhh, vad surt...

Kan sammanfatta min dag lite snabbt då istället.

Var på förmiddagen iväg på en arbetsintervju, så ska nu hålla tummarna för att jag får det. Sen på eftermiddagen var jag iväg och träna för Anita Sande tillsammans med Therese och Hanna. Det var första gången iår som jag hoppa utomhus och Wurfan var väldigt laddad, men det kändes bra. Fick höra av Anita att hon trodde att Wurfan var 6 och inte 15, för hon såg ut som att hon var yngre. Det är min lilla krutkärring det:P


Just nu sitter jag hemma och väntar på att Lukas ska komma hem från garaget. För tillfället spenderar all sin lediga tid till att vara där eftersom de på lördag drar ner till Elmia och då vill han att allt ska funka.

Nu ska jag gosa ner mig i sängen så natti natti:)

Av Johanna - 4 april 2009 20:23

Sitter just nu hemma och har ingen aning om vad som händer ikväll. Lukas har dragit iväg och ska på bilträff inne i Köping och jag har försökt få tag i lite folk, men det verkar ganska dött. Om ingen hör av sig inom en kvart så drar jag ner till affärn och köper lite onyttigheter och hyr en film. Ska i såna fall hyra en riktig "tjejfilm" och bara ligga och gotta ner mig i soffan.

Igårkväll var jag och Lukas in till Västerås och käka på Spicey Hot. Så himla gott och vad mätt man blir! Hade tjatat på Lukas att han faktiskt fick slita sig från garaget en dag och hitta på något med mig, så det blev det till att äta ute. Meningen var att vi skulle gå och se Fast and furious men eftersom det var premiärkväll så var ju alla biljetter slutsålda. Men imorgon så blir det kanske bio istället.


Även idag har man vart ute och njutit av solen. Fick plocka av mig till t-shirten när jag höll på och fixa i stallet. Sen när jag red Cleo, en 3-åring, så blev jag alldeles svettig av att ha två tröjor på mig. Helt underbart med den här värmen, snart måste det ju vara sommar. Längtar efter långa soliga dagar när man kan spela volleyboll, bada, sola, grilla och åka wakeboard. Lärde ju mig åka litegrann förra sommaren så nu ser jag fram emot att åka i sommar igen.


Nä, nu drar jag till Hemköp, innan de stänger. Ska ändå hoppas på att det händer något roligare senare. Bye bye!

Av Johanna - 2 april 2009 20:29

Vad jag älskar värmen! Att kunna rida utan att behöva varken vantar eller jacka är helt underbart. Att bara kunna sitta och njuta av solvärmen, mm... Det är när det är såhär som det inte gör något att hästen är helt flummig och koncentrationen är kvar hemma i stallet. Men hon är ursäktad eftersom hon är väldigt brunstig just nu. Hon är förpassad från stallgången när man gör iordning henne eftersom hon bara kissar ner den. De är så äckliga när de håller på såhär. Och de har ju verkligen inget annat i huvudet ibland. Det ska bara kissas och skrikas, haha:)


Hoppas på att det händer något kul i helgen. Kom faktiskt på att det gör det faktiskt! Min lilla Räka kommer hem till "Norrland":P Så även om det inte blir så mycket party i helgen så har vi iallafall sagt att vi ska dra ut på onsdag and shake as!

Nu ska jag hoppa in i duschen, hoppas det blir en lika fin dag imorgon, håll tummarna för det:)

Ovido - Quiz & Flashcards