Alla inlägg under februari 2010

Av Johanna - 4 februari 2010 00:38

Det räcker nu! Vill inte ha mer snö!

Vill egentligen inte vara en sån som klagar på snön, men jag klarar inte av det längre. Så fort det börjar snöa så måste varenda billist härnere sänka sin hastighet med 50%. Detta gäller även på E18! Satt och åkte bakom en bil på E18 i endast 50 km/h. Jag blir galen. Visst man ska ta det lugnt när det snöar, men man behöver ju inte överdriva!

Det här är varför jag är less på snön. Så egentligen inte snön, utan alla människor som inte kan hantera snöandet.

Nä, nu ska jag sova. Måste upp till skolan imorrn. Bye bye

Av Johanna - 3 februari 2010 19:08

Nu har jag vart sådär dålig på att skriva igen, men men, jag har helt enkelt haft fullt upp. Det här med att plugga på högskolan tar en hel del tid och sen så har jag haft en del annat att göra också eftersom jag har flyttat! Äntligen så har Lukas och jag lyckats få tag på en hyreslägenhet i Västerås som även vi har råd med. Har försökt få tag på en lägenhet i evigheter känns det som och jag hade i princip gett upp hopet, men så ringde de från Bostjärnan förr-förra veckan och undra om vi ville komma på visning. Självklart!

Var på visningen, men fick veta att den andra tjejen som var där och titta hade förtur så vi skulle endast bli erbjudna den om inte hon ville ha den. MEN, dagen efter ringde de från Bostjärnan och sa att de inte fått tag på henne och eftersom jag svarade fick jag förtur. WEII!!!

Eftersom hon som bodde där innan redan flyttat så fick vi ta lägenheten tidigare så nu 2 veckor senare har vi flyttat in. Blev väl ingen jätterolig start dock för vi flyttade in på fredagen och sen på söndagen låg jag och kramade toastolen som en annan krake. Och det UTAN att någon alkohol var involverad! Det är ett rent helvete att vara magsjuk, tur att man har världens bästa sambo då som kan ta hand om en. Han har köpt glass, tidningar och till och med sovit på soffan med mig ifall jag skulle behöva hjälp. Söööt  

Nu är jag iallafall bättre (ÄNTLIGEN) och imorrn är det dags för skolan igen. Suger dock att eftersom jag hade fullt upp med att ligga och fylla på toan så ligger jag nu efter och har fått en del kompletteringsuppgifter. Suck...Som om man inte hade fullt upp ändå...


Har snart fått ordning på lägenheten, bara sovrummet, hallen och vardagsrummet kvar. Inflyttningsfest på fredag kanske... På lördag blir det tacokväll hemma hos Malin, nice  

Nu ska jag hoppa i skorna och sopa fram lilla golfen under snön och åka ut till Arne och hämta lite grejer. Ska hämat Lukas i Hallsta vid 1, har har vart och hälsat på tyskarna och har med sig lite souvenirer därifrån, det blir också nice! Bye bye  

Ovido - Quiz & Flashcards