Alla inlägg under februari 2009

Av Johanna - 28 februari 2009 14:42

Gjorde idag tills slut mitt första besök på systembolaget. Hade ju tänkt göra ett besök där så fort jag fyllt 20, men det blev liksom aldrig tid till det, har haft fullt upp. Men så idag tog jag mig i kragen och gjorde en sväng och handla därinne. Hela grejen handlar ju om att man ska få visa upp legget där det står att man är 20. Men vad händer när jag står i kassan? Jo, han i kassan ber inte om att få se legget! Det enda han säger är om jag vill ha kvittot. Jaha, ser man gammal ut eller?

Jaja, får skölja ner besvikelsen sen med det jag handla där:)

Av Johanna - 23 februari 2009 18:28

Tänkte skriva lite om min helg, men har fått ett ryck och ska iväg och använda mitt presentkort på Hööks. Ska införskaffa ett par nya ridbyxor, så jag skriver lite senare. Ganska ovärt inlägg det här, men ändå:P

Av Johanna - 15 februari 2009 20:58

Sitter nu hemma med Lukas och har avnjutit en supergod middag (som jag har lagat). Jag var så seriös att jag laga till kycklingfileér och potatisgratäng. Till det blev det rostmackor med vitlökssmör som jag gjort. Fan vad bra jag har vart ikväll. Har tänt ljus och allting så det har blivit lite extra mysigt.

Nu sitter vi och ska kolla på Beck och jag ska nog trippa iväg och poppa lite popcorn. Rikitgt lyckad myskväll det här:) 

Av Johanna - 15 februari 2009 10:36

Igår var det Alla Hjärtans Dag. Blev en riktigt bra dag, fastän jag inte riktigt spenderade den på tu man hand med min snygging. Pappsen är här så igår bjöd han ut oss på bowling och mat på Strike. Brukar ändå vara rätt hyfsad på bowling, men vete fan vad jag höll på med igår. I den andra serien kom jag upp i endast 45 poäng, lite skrattretande tyckte jag. Det var lite mera fight mellan pappa och Lukas. På Lukas kunde man nästan se hornen växa ut när tävlingsdjävulen kom fram. Varje gång pappa gjorde en miss så hörde man ett "yes" från Lukas och varje gång han fick in en strike så blev det ett "fan också". Till slut blev det ändå pappa som tog hem matchen med 288 poäng mot Lukas 276. Vad jag själv fick vill jag nog inte ens tala om...

Sen blev det då middag. Jag åt kalvytterfilé med mandelpotatis och till efterrätt blev det björnbärspannacotta med päronsorbet. Shit så gott det var! Köttet var jättemört och och pannacottan var så himla god! Ska nog gå dit och äte nån fler gång, var ju så gott.


Ikväll ska jag och Lukas fira Alla Hjärtans Dag lite i efterhand och på tu man hand. Pappa åker hem vid halv tre idag, det har vart jättekul att honom här, det händer ju inte så ofta.

Hoppas alla andra har haft en bra Alla Hjärtans Dag med de ni tycker om:)

Av Johanna - 13 februari 2009 22:06

Var och hämta upp pappsen på centralstationen idag. Han var påväg hem från en kurs och bestämde sig för att hoppa av i Västerås och hälsa på mig framtill söndag. Jag tycker det är jättekul att han är här, det var ett tag sen nu. Träffar ju inte familjen så ofta, tråkigt, men det är ju en bit emellan oss:(


Igår var vi och hälsa Lukas lilla systerdotter. Oj så söt och liten man kan vara! Var verkligen pytteliten och hade toklena kinder som Lukas satt och pilla på så fort han kom åt. Trodde aldrig jag skulle våga hålla henne, hon är ju så liten, tänk om hon går sönder. Men blev övertalad och jag fick in armgunget till slut faktiskt:P Tog ett tag innan vi kom därifrån, trodde knappt att Lukas skulle kunna slita sig från henne, men jag förstår honom:)

Av Johanna - 9 februari 2009 20:37

Vilken dag det har vart. Den som skulle kalla mig lat skulle ha stryk. Har idag släppt ut 12 hästar, mockat 13 boxar och packat 39 st höpåsar. Har morgon och lunchfodrat och ridit Wurfan. Tycker själv att jag har vart rätt så produktiv:P


Sen så har Lukas idag blivit morbror, han har fått en liten systerdotter. Man kan se på honom att han är glad och jag vet att han så snart som möjligt vill träffa den lilla tjejen. Vi får se när det blir, hans syster ville vila upp sig lite först.

Som sagt, vilken dag:)

Av Johanna - 8 februari 2009 19:58

Oh my god! Är helt slut i kroppen, ändå har jag inte gjort något speciellt idag. Halva dan spenderade jag i sängen.Sen var jag i stallet på eftermiddagen och nu ligger jag i soffan och glor på The Hills. Trodde jag skulle få soffan för mig själv hela kvällen för Lukas skulle ut och sladda bil med grabbarna men så ångrar han sig i hallen och stannar hemma med mig istället. Bara han får ha datorn så lämnar han tv:n till mig, annars hade jag aldrig fått kolla på The Hills eller Top Model.

Men, men, man ska ju inte klaga.Jag ligger ju hellre här med honom än att jag ligger här alldeles ensam:) 

Ovido - Quiz & Flashcards