Alla inlägg under maj 2009

Av Johanna - 27 maj 2009 22:22

Idag har det varit väldigt blandade känslor vad gäller min lilla häst. Imorse när jag släppte ut henne så hatade jag henne, vem som helst kunde ha köpt henne för en tia. Hon höll på att dumma sig med att kasta sig när jag knäppte upp spännet på grimman. Det gör så fffffffffff ont i händerna när hon gör så! Sen när jag väl har tagit av henne grimman så ska hon skutta iväg, men först kastar hon fram hovarna och såklart så träffar hon min fot. Tack för den.

Sen på em så följde jag med Tette till Anita som har pay´n jump på onsdagarna. Så fin hon var då! Lugn (för att vara henne) och hitta inte på några dumheter. Vi hoppa en bana ute på gräset på på ungefär 1,10-,1,20. Så nu är det bara att gasa på lördag, för 1 m ska väl inte vara några problem:P


Annars har jag inte gjort så mycket. Har sen 9 kollat på tv och sammanlagt sett 3 bröllop. Ett i Greys anatomy (gissa om jag böla:P), ett i Girls on the playboy mansion och sen så såg jag på bröllopsfixaren på 3:an. Har tv-kanalerna något slags tema idag eller? Just nu kollar jag på Sex and the city och där är det inga bröllop dock:P


Imorrn gäller det btw, jag ska in och skriva pappren, sen har jag jobb:D

Men nu börjar jag bli lite sleepy så jag ska få min kära pojkvän att slita sig från tv-spelet och gosa med mig istället. Eller ännu bättre, klia min rygg och fötter. Ohh så skönt det skulle vara. Bäst jag börjar flörta, bye:D

Av Johanna - 24 maj 2009 14:24

Åh, ska strax åka till Markan och köpa lite fika till mig och Lukas, men ska bara fixa klart hät vid datorn. Ute är det varmt och skönt för tillfället så mina shorts åker på.

Gårdagskvällen blev väldigt mysig, det var me, myself and Zuki. Käka buffalowings samtidigt som jag kolla på Hundtricket. Den är lite töntig, men jag lööv it ändå.


Glömde ju skriva att jag var ut i fredags. Förfest hos Simon, det var nice. Vi var ungefär 14 pers i lägenheten, alla väldigt trevliga. Tycker det är väldigt roligt att sitta och lyssna på folk som är aspackade och som försöker föra normala samtal. Hänger oftast inte med riktigt hela tiden, men det är bara att le. Det som gör det roligt är att man får höra saker som de inte berättat för nån, ibland ganska chockande:P

Efter förfesten blev det Konrad, men där var det skumparty och fullt med små fjortisar, så där blev vi inte långvariga. Gick emot mina principer och följde med till Silk, men Stikkan hade fixat oss på någon lista så vi fick komma in gratis. Gratis är ju alltid okej:) Blev inget vilt partande därinne direkt, varken jag eller Lukas var särskilt sugna på det så vi chilla lite därinne istället:P


Nä, nu ska jag ta och dra iväg till Markan innan Lukas får tuppjuck;) Bye!

Av Johanna - 23 maj 2009 19:01

Har vart lite dålig på att skriva i veckan, men det är sånt som händer.

Har en STOR nyhet! Jag har fått jobb. Ska in på torsdag och skriva papperen, wei! Känns mycket bättre nu.

Sen är jag så laddad inför nästa helg. Jag och Wurfan ska ju ner till Norrköping och tävla:D Har inte tävlat sen september tror jag att det var så jag ska bara starta 1 meter + 1,10. Så vi ska in och köra järnet i 1 m, ska vara vinna eller försvinna.


Händer ikväll då? Ska nog ligga hemma och ta det lugnt. Har ont i kroppen efter min och Mimosas vurpa i onsdags. Vi hade verkligen världens otur. Vi travade rakt fram på ett gärde. Helt plötsligt snubblar hon (inget ovanligt) och går omkull. Jag kastas till marken med henne och klämmer ena benet under henne. Hon tar sig upp men kvar ligger jag och känner efter om jag fortfarande lever. Japp, jag lever fortfarande men har ont i nacke, axel, revben och en liten blodutgjutning på benet. Är glad att jag inte fick hjärnskakning iaf. Slog i huvudet och hade huvudvärk en stund, men det gick över så då måste jag ha klarat mig. Lukas fick ju dock vatten på sin kvarn om att hästar är livsfarliga odjur som bara är ute efter att göra illa en. Han har fortfarande inte kommit över sin flygtur från Wurfan.


Nä, nu ska jag trippa ner till affärn och handla buffalo wings och ostbågar:) Bye!

Av Johanna - 16 maj 2009 21:44

Skrev ju igår om hur förväntansfullt det var inför det sista fölet. Imorse när jag kom till lösdriften så stod hon där med något hängande ut därbak. Hon höll på att börja föla. Fick tag i Therese som fick tag i sin mamma och en bekant. De kom dit men efter ett tag så börja man förstå att allt inte var som det skulle. Veterinären kom dit och hon konstatera att fölet låg åt fel håll och att det satt fast lite, men eftersom hovarna var ute så skulle vi hjälpa stoet att få ut det. Så ont hon hade. Usch, man blir ju verkligen avskräckt från att skaffa barn:S

För att få ut det behövdes Thereses pappa, bror och en granne. Tyvärr så var fölet dött när det kom ut. Det kändes så sorgligt. Här har hon kämpat och kämpat, men typ alldeles förgäves. Det var ett brunt stoföl, så fin hon var. Stor var hon också, det nog lite därför hon fick så jobbigt med att föda fram henne.


Så efter en sån början i stallet så är jag helt slut för tillfället. Min middag har bestått av yoghurt och vitlöksbröd. Har frysta jordgubbar i frysen och sockerdricka i kylen, men är för trött för att hämta det. Ett tag var jag jättesugen på att göra någe, men känner att jag bara inte orkar. Så ikväll ska jag bara ligga här på soffan och kolla på American pie Bandcamp och The naked mile. Bäst är ändå Mr Levenstein. Skulle dö om någons pappa skulle börja prata med mig om såna saker:P


Nu ska jag ta tag i min goskväll med mig själv (och Zuki såklart) och häma jordgubbarna och drickan. Bye:)

Av Johanna - 15 maj 2009 19:17

Varje morgon som man kommer till stallet de 2 senaste veckorna har man spanat ut i stonas hage, när kommer fölen? Så i söndags morse föddes ett litet stoföl som troligen får namnet Lady Gaga:P Hennes äldre systrar heter Lady Love och Lady Loop så det kommer ju passa bra. Men det andra stoet har inte fått än. Jag tror att fölet var beräknat till den 2:a maj, men än så länge har hon inte klämt ut det. Therese är i Falun och tävlar så det är bara jag och en till kvar i stallet. Så vi är lite fölvakter, bara väntar på att det ska ploppa ut. Spännande är det:)


Var och hoppa pay n jump hos Anita i onsdags. Var första gången jag hoppa bana på gräs med Wurfan. Det gick bra, hon var lite töntig i 3-kombinationen, men det löste sig. Så nu är jag jätteladdad för om 2 veckor ska vi till Norrköping och tävla. Ska åka med Therese ner i lastbilen och Lukas ska köra. Så snäll han är:)


Men nu ska jag nog hoppa in i duschen och sen ska jag kolla upp vad som händer ikväll. Bye!

Av Johanna - 10 maj 2009 13:36

Ska iväg till stallet men ska nog vänta 5 min efter som det har kommit en störtskur just nu. Shit vad det regnar!

Kan äntligen ta min lilla pärla till stallet. Lukas var och besikta den i fredags. Dock gick den inte igenom den här gången heller för att den började gå knackigt på vägen till besiktningen. Men det är åtgärdat nu så jag får åka på ombesiktning till veckan, sen ska det bara var att tuta och köra igen.


Nu har det slutat regna så nu drar jag, bye bye!

Av Johanna - 6 maj 2009 21:58

Åh vad jag älskar Greys anatomy! Finns nog ingen serie som jag har snyftat så mycket till. Har vart lite dålig på att  följa serien tidigare, speciellt när jag i princip bodde hemma hos Lukas, när han bodde hemma. Att få Lukas och hans pappa att se på Greys anatomy var ju ganska hopplöst, istället blev det typ Mythbusters. Klarar inte av att se den serien, bara stör mig på den av någon anledning.

Men tillbaka till Greys. Kanske är det bara jag (men tror inte det), men kvällens avsnitt fick mig att nästan börja böla flera gånger. Som Dereks frieri, åh så fint!

Jag har skrivit det förut, men jag är som sagt helt hopplös vad gäller fina/sorgliga scener på tv eller film. Gråter sällan annars vad gäller om jag typ slår mig. Ramlade t ex av en häst i år och slog ryggen så pass att jag fick bristningar i tre stora muskler, men det är bara att kliva upp och borsta av mig. Sen så blev det lite jobbigare senare på dagen när jag hoppa en annan häst och landa konstigt så att ryggen fick sig en smäll. DET gjorde ont!


Oj, känns som ett väldigt blandat inlägg det här. Men för att tillägga något här på slutet så har Lukas fixat min bil nu. Så nu är det bara att sätta på sommardäcken och åka iväg till besiktningen, sen så är det bara att tuta och köra (hoppas jag). Så kan Lukas få tillbaka sin egen pärla:P

Nu ska jag hoppa i säng, natti natt!

Av Johanna - 5 maj 2009 18:52

Idag har det bara regnat, regnat och åter regnat. Usch och fy, men ändå har man suttit och ridit ute på gärdena. Har hoppat Kleoo för Tette och ridit dressyr på Acindo och QC. Alla var jätteduktiga och idag har Tette vart med hela dagen i stallet sen hon ramla av QC. Så nu är det bara tårtan som fattas:P

Wurfan fick vila idag istället för att åka på träningen, för det fanns ingen bil som kunde dra transporten. Lukas audi har inga sommardäck och inte heller Tettes saab och det måste man ju ha för annars får man böta typ 500 kr. Får hoppa ute på gräset i veckan istället, det blir nog bra.


Nu verkar det klarna upp, förut blixtra och åska det, men nu är det blå himmel och sol. Hoppas det håller i sig:D


Nä, nu ska jag nog krypa ner hos älskling och bli lite nostalgisk genom att kolla på Qack Tales:) Hade!


Ovido - Quiz & Flashcards