Alla inlägg under augusti 2007

Av Johanna - 28 augusti 2007 10:28

Imorgon kommer min lilla häst, Wurfvena. Det där namnet alltså, det är ju bara så att man vill skratta. Vem kommer på att döpa en häst till Wurfvena. Kallas Wurfan, men Lukas och några till kör på Smurfan, låter ju bättre egentligen. Så Lotta och jag drar in till Hööks sen, nu ska det shoppas lite:P


Igår var det årsdagen, riktigt myspys blev det till slut. Fick en jättestor röd ros av Lukas, själv fick han BjörnBorg kalsingar (oerhört romantiskt va?).


Jag och räkningar går nog inte riktigt ihop. Har betalat min tredje, eller är det fjärde räkning och jag kommer fortfarande aldrig ihåg vad OCR numret är för någe. Men nu vet jag! Det är de siffror som står framför beloppet man ska betala. Får se om man kommer ihåg det till nästa gång...

Av Johanna - 27 augusti 2007 11:29

Tillbaka nu från vår lilla weekend i Skåne. Eftersom Allan inte gick igenom besiktningen så var det bara till att försöka hitta en ny. Suck...

Så Lukas och jag åkte alltså ner till Flyinge för att kolla på en häst, lilla Wurfan. Haha, vilket namn:P

Får troligen besked om hennes besiktning idag. Hoppas, hoppas, hoppas...


Idag blir det 1 år sen man fick komma förbi hemma hos Lukas för första gången. Tiden har gått fort, men så är det väl när man har roligt.

Av Johanna - 22 augusti 2007 14:04

Så var det slut på lovet och man har börjat sin sista hösttermin här på Strömsholm. Det är det här året som man verkligen måste ta vara på, det kommer ju gå så fort.

Så himla kul att träffa alla igen. Det är som alla andra säger. Det är inte förrän man träffar alla igen som man inser hur mycket man saknat de. I have missed you girls!


Nu går man bara ochväntar och väntar. Idag ska han besiktas. Blir man hästägare eller ej? Blir det sporthopp eller ridledare? Det är bara att vänta och se...

Av Johanna - 11 augusti 2007 18:35

Så har man bara ungefär en vecka kvar av lovet, buhu, varför går det alltid så fort?

Äntligen har solen börjat visa sig så att jag har lyckats ta mig ner i vattnet två gånger den här veckan. Var iväg med Lotta och Lukas till Sanda och bada. Eller, jag och Lotta bada, Lukas doppade tårna. Sen hamna man i vattnet när man gav sig på att försöka åka wakeboard (vet inte om det är rättstavat). Lyckades ta mig upp på första försöket, men tyvärr så kom jag inte på hur man skulle svänga, så det blev ett plums rätt snabbt.

Har man gjort annars då? Svaret är att jag har suttit i en lastbil med Lukas två dar i rad. Gick upp kl 4 på morgonen, gäsp, vad håller man på med egentligen?


Nu har man fått en liten inneboende ett tag, lillsyrran. Vad som är skönt är att hon vill lära sig att diska, tvätta och handla själv så då har man fått sig en liten slav, fan va nice:P


Till veckan ska Allan besiktigas igen. Det är då det avgörs om jag blir hästägare igen eller inte. Hoppas, hoppas, hoppas....

Ovido - Quiz & Flashcards