Alla inlägg under juni 2009

Av Johanna - 24 juni 2009 23:42

Sitter här i mörkret och kollar på Scrubs. Lukas är ute och kör lastbil så jag är all alone. Okej, Lukas pappa är också hemma, men han har gått och lagt sig. Saknar lägenheten, var där och städa förut och det stack lite i hjärtat, jag vill inte flytta. Känns som om jag bara går runt och stör mig på saker som inte är lika bra som hemma. Det här är inte hemma för mig:(  Men det är väl som det är, bara att finna sig i det för tillfället.


Har varit riktigt varmt och skönt idag. Lite jobbigt bara att gå och städa inomhus då bara. Höll på i 5½ timme idag, svetten bara rann om mig. Sååå mysigt...

Var härligt att rida i värmen dock. Man märker inte av svetten då eftersom man kämpar med att få pantertanten att använda bakbenen. Efter att ha kämpat ett tag i värmen så var hon jättefin:) Kan kanske få lite hjälp med att hoppa imorrn, är jättesugen. Men innan det blir någe stall imorrn så ska man jobba. Skulle ju egentligen vara ldig imorgon, men de ringde imorse och kolla om jag kunde hoppa in. Så blev det, för jag behöver pengarna. Ska ju köpa ny bil och då behövs det pengar.


Nu kom snyggingen tillbaka så nu ska jag mysa lite. Bye!  

Av Johanna - 23 juni 2009 22:30

Mina dagar känns ganska rutinmässiga har jag kommit på. Först så jobbar man typ 4 timmar och sen blir det lunch i bilen på väg till stallet. Där blir det till att rida, mocka, rykta osv. Sen sätter man sig i bilen och gasar hemåt. Kör Lukas lilla blå racer för tillfället. Min bil vill ju då inte vara mig till lags längre så jag är på jakt efter en ny pärla. Den här gången ska jag ha en bil som kan dra transport, det skulle underlätta en del. Men vill ändå att den ska vara lite snygg och fräsch:P


Känner mig jättesugen på att ut och springa, men vet att det antagligen inte skulle vara någon bra idé när jag försöker tillfriskna. Förkylningen slog ut mig totalt i lördags. Trodde först att jag råkat ut för en riktig ordentlig bakfylla. Men vad jag vet så får man inte feber utav bakfylla så det var bara att inse. Så vilken syn det var. Där låg jag utslagen med feber och bredvid mig låg Lukas utslagen, men inte med feber utan bara ordentligt bakfull:P Så kan det gå om man inte sluta i tid.


Nä, nu ska jag ta och dra mig mot rummet. Har inte riktigt kommit mig tillrätta än här. Det känns inte rikitgt som "hemma". Håller mig mest på vårt rum, där känns det mera privat. Nä, nu blir det natti natt:)

Av Johanna - 21 juni 2009 12:45

Ja så är man tillbaka där allt börja. Eftersom min och Lukas ekonomi inte är den stabilaste så har vi sagt upp lägenheten och flyttat hem till hans pappa tills det har ordnat upp sig lite mera. Det var ju här allt typ börja. Det var här vi hångla med varandra nyktra för första gången. Haha, vilken "date" det var. Jag var ute och gick när han skicka ett sms om att jag kunde komma över. Så jävla läcker man måste vart. Mysbyxor, gympaskor och sunkig t-shirt, oh yea;)Men något måste han ju ha gillat eftersom vi efter snart 3 år fortfarande delar säng.


Så, just nu sitter jag i Herrskogen och tycker synd om mig själv. Är sjuk nu igen. Har svårt att sova eftersom halsen är helt igensvullen och ja, slemmig. Men har ledsnat på att sitta inne och ska nog ta mig ut i solen. Men ska försöka leta reda på Zukis koppel först. Vet inte riktigt vart jag har lagt det, säkert nerpackat i nån låda. Just nu ligger hon snussar på soffan, men jag tror att hon är ganska sugen på att gå ut lite:P

Nä, bara att börja leta. Bye:D

Av Johanna - 7 juni 2009 22:29

Har just kommit hem efter att ha varit och firat Lukas mamma. Blev bjuden på jordgubbar med grädde, gud så gott. Kunde lätt ha satt i mig alla jordgubbarna+grädden om det inte varit för att vi nyss hade käkat på donken.

Måste helt klart köpa hem jordgubbar i veckan så att jag kan mumsa i mig de.


Imorrn är det jobb som gäller fram till ett. Sen ska jag jobba på tisdag också, sen är jag ledig. Tjänar ju inte så mycket pengar, men det är ju alltid nått.

Nä, nu ska jag faktiskt lägga mig och läsa lite. Läser Tusen strålande solar och den är faktiskt bra nu när jag kommit in i den. Lite seg först, men nu så. Natti natt!

Av Johanna - 7 juni 2009 11:34

Shit vad kul vi hade igår och oj så fulla vi nog var egentligen. Tror inte vi insåg det då, men har fått höra i efterhand:P

Kvällen börja med att Räkan, Simon och Robin kom hit. Ister, Jimmy1 och Jimmy2 var också här, men de skulle inte ut. Jag och Räkan kom fram till efter en stund att killarna var för tråkiga så vi tog med oss datorn, cider och mitt våghalsspel in i sovrummet. Där satt vi och poppa musik (Spotify=love it) och gick igenom hela högen med sanningskort. Detta framkallar en del minnen från våra ridbruds år. Efter ett tag så kom även Anna och liva upp stämningen. Killarna var tvungna att ha musik högt för att slippa höra vårt pladder. Tror att Simon var lite nyyfiken på vad vi snacka om för han kom in till oss några gånger men Räkan schasa ut han. Tummen upp;)

Sen blev det då Westerqwarn. Var inte överfullt med folk, men inte helt tomt heller. Väldigt kul att man träffa på så många som man känner. Känns som om man inte gjorde annat än sprang runt och krama eller blev omkramad av folk. Fick kommentaren, vad liten du har blivit! Eh, jag vet att jag är ganska kort jämfört med vissa andra, men så liten är jag inte. Men ska väl kanske ta åt mig när Lukas kompisar även kallar mig lillan, hm.

Tycker det är lite roande när killar blir så översociala när man träffar de på fyllan. När man annars träffar de så är det med ett tja. Nu så är det: Hej, är det bra med dig som följs av en lång kram och de släpper inte taget om en förrän man har svarat på en frågor. Tycker att det kan kännas väldigt konstigt när Lukas machokompisar står och håller en om midjan samtidigt som de undrar hur allt är. Det är väl alkoholen som plockar fram deras lite mer feminima (osäker på stavningen) sida.

Men som sagt, hade sjukt kul och shaka loss med Räkan och flera andra. Vill göra om kvällen!

Av Johanna - 6 juni 2009 22:24

Vi ska ut och äga på Westerqwarn! Just nu taggar vi för fullt! Vet att vi på bilderna ser ut som om vi överkonsumerat brun-utan-sol men det är datorn, i promise!

Ses i dimman!

Obs, grattis till Therese som placera sig med Lutricia i 135 idag, håller tummarna inför morgondagens GP!

Av Johanna - 5 juni 2009 20:15

Jävla skittelefon! Min telefon har av någon anledning raderat alla min bilder. De är borta, finns inget kvar:( Det är bara för att jag har vart för slö för att köpa en överföringskabel. Buhu, det här sänkte hela min dag. Dessutom så är min lilla röd på väg att ge upp. När jag var på väg hem från stallet så kom jag inte upp i högre hastighet än 20 km, det gick inte. Stanna och stängde av den och då funka den igen, men det är väl dags att inse sanningen att den har sett sina bästa dar. Helt ärligt så är jag ganska less på den för det här året har den kostat mig alldeles för många slantar. Den är säkert inte ens värd så mycket som man har kostat på den.


Vill göra något, vill parta men är pank, pengarna kommer på måndag. Imorrn ska jag dock parta loss på Qwarn med iaf Räkan och Lina och säkert ännu fler. Är ju många som återvänder nu under tävlingarna, det är jättekul:)

Ge mig en baccardi så är jag på. Sen så måste jag och min Räka ha en Asti också, det är standard. Vi partar alltid med iaf en Asti, blir lite mer glamour då kan man ju intala sig;)


Nä, nu blir det nog till att hoppa in i duschen. Måste duscha av mig allt damm som jag har dammat bort idag.Bye


Ovido - Quiz & Flashcards