Alla inlägg under oktober 2007

Av Johanna - 13 oktober 2007 15:31

Börjar redan bli rastlös, jag vill ju också rida... Har lejt ut min lilla smurf i helgen så att hon blir riden nu när jag inte kan det. Kul att den här tummen verkar förstöra hela min planering, det är ju mindre kul...:( Och kallt har dewt blivit, riktigt kallt. Var is på vattenpölen igår. Och kallt är det i lägenheten också, låg till en början inlindad i bägge täckena inatt innan älsklingen dök upp. Enda stället som är varmt är badrummet, man kanske skulle ta och sova där istället...:P

Av Johanna - 11 oktober 2007 11:16

Igår var det dags. Nu skulle vinterpälsen falla av Wurfan. Hade lånat klippmaskin och allt gick jättebra, hon stod så lugnt och stilla när jag klippte. Tills hon lessnade på alltihopa och inte ville stå kvar där längre. Ringde efter Malin som fick komma och hålla upp ena benet på henne, men då fick hon ett ryck och slängde sig. Så fort kan det gå.

Helt plötsligt satt man där på golvet och hade så ont i tummen att man inte visst vad man skulle göra. Inom en minut så hade tummen svullnat upp nått extremt och Malin rådde mig från att inte titta på tummen. Klart man måste titta då, men att se hur den såg ut fick en att liksom bara känna mer smärta. Alla, inklusive jag, var helt säkra på att den var bruten så det var bara att åka raka spåret in till akuten. Stackars älsklingen, vilket uppvaknande. " Hej älskling, kan du skjutsa in mig till akuten. Jag tror min tumme är av."

Men efter ca 5 timmar på akuten, varav 4 var timmar man blev sittandes i väntrummet, så konstaterade man att den inte var av. Den hade bara blivit ordentligt stukad. Så nu har man bandagerad tumme och får inte börja greppa stora saker förrän om en vecka, suck...

Sen har man ju också upptäckt att det är jävligt krångligt att vara utan sin högertumme. Man är ju nästan helt handikappad. Hur ska jag klara detta?

Av Johanna - 1 oktober 2007 11:16

Sitter här vid datorn på KZ igen och känner redan hur huvudvärken kommer. Har hittils bara haft matte, men det känns som jag har suttit här hela dan. Inte började det bra heller när man sov lite för länge imorse och vaknade första gången vid 6 när älsklingen skulle till jobbet. Gäsp, varför kan man inte känns sig pigg och tagg på skolan för en gångs skull. Inte känns det bättre att man inte kommer att vara klar förrän 6 ikväll, har ju unga hästen på Strömsholm som börjar halv 5, känns segt idag det...

Nä, nu är det dags att dra sig till maten, får se om man äter nått annat än fil idag.

Ovido - Quiz & Flashcards