Alla inlägg under november 2009

Av Johanna - 25 november 2009 22:14

Mitt hår är ett vidrigt monster som varje dag försöker göra livet surt för mig och försena mina tidsplaner. Underhåret är ständigt och jämnt en enda röra, det bara tovar ihop sig. Fast att jag just kammat/borstat igenom det så knyter hårstråna fast sig i varandra. Vet inte vad jag ska ta mig till, jag blir galen! Ibland får jag bara sån lust att klippa av mig allt, men sen kommer jag på hur länge jag har sparat på det här och då släpper jag den tanken. För jag orkar nog inte spara ut det igen, är ju inte bara lite drygt när man har en frisyr som är på utväxt, då ser det ju ofta bara för taskigt ut...


Nä, nu blir det nog sängen, är så hemskt trött. Försov mig imorse och det brukar vara ett tecken på lite för lite sömn, är ju en morgonmänniska annars så det händer inte så ofta att jag försover mig. Så natii nattGlad

Av Johanna - 24 november 2009 20:14

Puh, trodde inte att soffan kunde kännas så skön. Har vart igång även hela den här dagen, från 6 imorse till nu.

Började med stallet, fodra och packa hö, sen bar det av hemåt igen för att göra sig iordning för att åka till skolan. Känns lite konstigt att åka till en skola och inte ses som elev utan som lärare. Lärarna som jobbar på skolan kanske inte ser mig som det, men eleverna gör det. Ger en bra känsla när man har lyckats få ett av barnen att förstå det de håller på med. De skiner upp och blir entusiastiskaGlad  Speciellt de barnen med lite svårigheter blir väldigt tacksamma och det gör att man känner sig meningsfull.

Sen att stå rastvakt en halvtimme ute i skitvädret var väl inte det roligaste, men sånt ska ju göras också.


Efter skolan blev det stallet igen. Mockade och var ute och gick med Wurfan en halvtimme. Hon har fått stå inne och ta det lite lugnt några dar och behöver få komma ut och lufta sig lite.


Så nu är jag äntligen hemma och har köpt en påse frysta jordgubbar och Cosmopolitan så nu ska jag njuta och bara ta det lugnt för imorgon blir det en lång dag. Kommer inte kunna åka hem från praktiken förrän vid 8. Men ska inte klaga, det är kul att jag få vara med på så mycket som jag är.

Nä, nu blir det till att käka de upptinade jordgubbarna. Bye! 

Av Johanna - 23 november 2009 20:15

Så har slutet på en lång dag kommit. Började dagen genom att fodra i stallet kl 6. Var där och mocka och kolla till Wurfan. Hon hade nämligen feber under gårdagn och var allmänt hängig. Idag hade det dock gått ner vilket känns väldigt sköntGlad

Vid 7 åkte jag hem igen för att duscha och byta om inför praktiken. Så ända till kvart över 3 så har jag spenderat dagen på Ekeby skola. Är riktigt kul och man blir lite mer motiverad att plugga efter de här veckorna. Är lite orolig att man ska smittas av svininfluensan eller den vanliga influensan, det vill jag inteFoten i munnen

Efter praktiken blev det till att åka tillbaka till stallet och göra klart där. Wurfan hade fått stå inne och vila upp sig idag och det var nog lika bra. Idag var hon faktiskt hungrig och gnäggade efter maten, precis som hon brukar. De två senaste dagarna när hon har vart hängig har hon bara segat sig med maten.

Till helgen blir det globen! Ska dit med mamma, ska bli jättekul. Det bästa är ju att studiepengarna kommer på onsdag så då har man ju chansen att shoppa lite också. Sen blir det inte bara hästar hela helgen. Vi ska se showerna som går fredag kväll, lördag förmiddag och söndag förmiddag. Så på lördag kväll ska jag och mamma ut och äta och sen blir det väl till att gå på stan där på dagen.

För att summera så tror jag att det blir en toppenhelg, speciellt eftersom jag får träffa mammaGlad

Av Johanna - 22 november 2009 21:09

Den här låten får mig att tänka på första sommaren med älsklingen. Det var varmt, soligt och ögonblicket vi hörde låten var helt perfekt. Behöver tänka på såna varma dagar nu när det bara är ruggigt och kallt uteGlad


Av Johanna - 22 november 2009 18:48

En liten tanke som dök upp i mitt huvud nu, appropå ingenting. Om jag hade vart en häst så hade jag nog varit utdömd vid det här laget eller haft en ägare som nog varit dödligt less på mig. Har hälsporre som är kronisk, vilket då borde innebära om jag var häst att jag hade haft återkommande problem med hoven. Sen har jag sen lite mer än ett halvår tillbaka problem med ryggen. Att detta inte blir bättre är väl kanske mitt eget fel eftersom jag inte uppsöker en massör eller en kiropraktor.

Så, hur många skulle inte vara less på en häst med ett kroniskt fel i hoven och stel och öm rygg? Jag skulle vara ganska körd alltså. Tur för mig då att jag inte är en hästTungan ute

Jag vet, ett ganska meningslöst inlägg egentligen, men kände bara för att dela med mig av en liten tanke. Har kanske blivit hjärntvättad av alla timmar i stallet, eller vad tror ni?

Ciao

Av Johanna - 22 november 2009 16:47

Så skönt det kan vara att sätta sig ner. Men det är lite farligt, för har man väl satt sig så orkar man inte kliva upp och göra något mer. Känner att jag faktiskt förtjänar att lata mig lite. Har fixat klart stallet så när resten av gänget kommer hem är det bara för de att rykta hästarna som tävlat, fylla vatten igen och ge em maten.


Är arg nu, för trodde min pojkvän kände mig bättre än så att han tror att jag vill bo i Sura! Och i samma villa som hans pappa. Trodde Lukas också ville flytta in till stan eftersom vi sitter och kollar på lägenheterna tillsammans. Nu kom han nyss hem och det lät på honom som om han har lovat sin pappa att vi ska hyra övervåningen. Hur kan han göra det utan att prata med mig. Jag blir galen!

Av Johanna - 20 november 2009 14:08

Det här är en dag som måste nämnas här i för det var bland det roligaste jag gjort!

Jag vann ju en modellfotografering med 3 vänner. Det skulle varit jag, Lotta, Erika och Bettan, men tyvärr så blev Lotta dålig på natten till söndagen så hon kunde inte följa medRynkar på näsan

Så då blev det bara jag, Erika och Bettan. Först ladda vi upp hemma hos Erika och Simon med att bestämma kläder och fixa håret. Blev så jäkla nöjd med håret jag fixa på Erika! Börjar bli lite skill med locktångenFlört

Sedan bar det av till Västerås i en vit limousine. Kändes bra nice, jag vill alltid åka ner på stan i limmo! Blev avsläppta nedanför Punkt där man skulle fotas.

Blev sen sminkade och fotogarferade först var och en för sig sen blev det gruppfoto! Det bästa var fotografens min när jag och Erika börja ta av oss tightsen. Han bara stod och gapa innan han förstod att vi skulle matcha Bettan genom att vara barbentaTungan ute

  

Dagens värsta var när Erika upptäcker att en medelålders man i en sån där gammal pastellfärgad träningsoverall stod och tog kort på oss med mobilen! Sedan gick han fram till en av datorerna som våra bilder låg på och börja ta kort på de också. Då reagera personalen och körde ut honom från lokalen, men först sa de åt han att radera bilderna han tagit. Vet inte om han gjorde det men man kan ju hoppas för man har ju ingen aning om vad han skulle använda bilderna till.

  

Köpte lite bilder och fick en gratis utskrift som jag har gett till LukasGlad

Det var allt om vår glamourdag, nu ska jag börja leta reda på badkläderna, jag och Lukas ska bada med hans syskon och pappa och lilla Olivia tror jag också skulle med. Bye bye!

Av Johanna - 20 november 2009 09:58

Igår blev det till att bjuda på tårta igen. Vet inte vem man ska tacka för det, Acindo eller Lagana. Visserligen var det Acindo som slängde av mig, men om det inte hade varit ör Lagana hade det aldrig hänt. Det var iallafall dramatik på hösta nivå, det kan jag lova.

Börja med att vi var ute och skritta längs med flygfältet och för att komma dit så fick vi lov att rida längs med gamla Västeråsvägen. Inga problem tänkte vi, för så mycket trafik är det inte och dessutom var de hästarna vi red på trafiksäkra. Det var jag på Acindo, Jessika på Wurfan och Therese på Lagana.

Dit gick bra och på vägen hem gick det också bra tills Lagan fick för sig att något var dödligt läskigt och börja studsa omkring. Acindo som inte är sen att ta chansen till lite bus sätter igång och caprioler (osäker på stavningen). Till en början gick det bra och jag satt kvar men helt plötsligt for jag på sidan av hästen och ner i backen, landa rakt på ena knäet. Acindo kastar sig rakt ut i vägen och när hon ska vända tvärt så halkar hon på den våta asfalten och går omkull. Det enda jag tänkte var, nu slår hon ihjäl sig! Som tur var kom det ingen bil just då, utan de som kom på avstånd saktar ner när de ser oss. Vilken syn det måste vart. Först kommer Therese och Lagana som galopperar i sidledes på vägen, Lagana är hlet uppe i varv. Efter kommer Acindo som har lyckats ta sig upp och springer hemåt. Efter henne kommer Jessika och coola Wurfan som bara småtravar lite och sist kommer jag springandes/hoppandes/linkandes. Är väldigt tacksam att alla bilisterna stannade och åsg upp för oss. Kunde gått riktigt illa annars.

Fick iallafall tag i Acindo till slut och kunde börja gå hemåt med henne. Hon hade klarat sig bra trots sin vurpa, hade fått tre små skrapsår på bogen och armbågen. Det här var första gången hon fick av mig, den busen. Vet inte hur många gånger hon har kört sina bockrace med mig de här (snart) 2 åren som jag har vart hos Therese. Nu till slut lyckades hon. Nöjd hon måste vara, äntligen!


Nej, nu ska jag till och ringa min praktik, börjar till veckan igen och har praktik 2 veckor framöver. Sista salstentan på ett tag idag, håll tummarna. Ciao!  

  

Bilden är på Acindo när hon var 4 år och jag börja hoppa henne. Efter nyår blir hon 6 år, så det är ett tag sen och hon blir bara snyggareGlad

Ovido - Quiz & Flashcards