Alla inlägg under december 2007

Av Johanna - 17 december 2007 08:59

Förstå hur dum man måste vara egentligen... Börjar inte förrän kl 10:40 idag, men då kliver man upp kl 6  och åker till stallet för att rida hästen. Jag måste verkligen ha blivit hjärntvättad på något sätt, för vem skulle skippa en sovmorgon. Sammanfatta alltså, vi hästmänniskor är helt dumma i huvudet, that´s it.

Har egentligen inte tid att sitta här, måste släppa ut pållen nu och sen hem och hoppa in i duschen, kan kanske lyckas med att reda ut håret som vart en enda tova sen i fredags, jävla lockar, suck...


En vecka kvar till julafton nu, Sundsvall, here we come:P

Av Johanna - 12 december 2007 10:59

Har upptäckt att jag blivit alldeles för vek. Så fort det blir nån minusgrad håller jag på att förfrysa hela mig. Förr när man var en äkta norrlänning då frös man åtminstone inget förrän det var minst 10 minus.

Gick med på att hänga på Malin när hon skulle ut med Ackies, hade nästan ingen känsel i fingrarna när jag vi äntligen kom till banan. Efter lite koncentrerad ridning så kändes kylan inte så mycket längre, tur det.

 Idag är det veterinärbesök som gäller. Lilla hästen ska ha recept på både det ena och det andra, det kommer tyvärr att kännas i plånboken...


Vad vi kommer äga på lucia-showen imorrn! Jag och Natta, jag säger bara det, haha. Vi var och köpte lite material i Västerås igår, sen var det bara till att provrida i det. Shit vad jag frös om magen och armarna. Wurfan var laddad som fan och bara sprang runt och hetsade+grymtade. Söt-Smurfen:) Alla som vill ha något att garva åt på lucia bör kolla in Strömsholms Luciaschow, Sporthopp vs. HG. Go Sporthopp! 

Av Johanna - 10 december 2007 08:15

Under vissa stunder känner jag att jag älslar dig så mycket att jag inte vet vad jag ska ta mig till, skulle bara vilja skrika högt: JAG ÄLSKAR DIG!

Stunder som igår när du helt plötsligt bara vänder dig mot mig i soffan, stryker med handen över håret på mig och att det är helt underbart att ha mig:) Då kan det väl knappast kännas bättre...

Av Johanna - 1 december 2007 19:17

Sitter i denna stund på Scandic Hotel i Alvik, Stockholm. Är här på weekend med mamsen, det är ju Globen Horse Show i helgen ju. Igår var vi och såg på eftermiddags-och kvällsföreställningen, very fun. Gick runt typ 2 timmar inne i Annexet och shoppade upp 700 kr. Ett ländtäcke(har saknat ett väldigt länge), nya vinterridhandskar och ett nytt schabrak till Wurfan med hennes namn påbroderat i guld (jättefint!).

Idag har man bara gått runt i Stockholm och kollat in affärer. Har köpt julklapp till min snygging, nya skor till mig och lite annat. Ville köpa ett par stövlar, men det är ju knappt några som passar, alla sitter alldeles för löst på vaden, jag vill inte ha en glipa där på ca 3 cm, det känns inte snyggt.

Ska snart hoppa in i duschen och bara slappna av, allt gående har tagit på ryggen (gud va gammal jag låter:S)


För den om inte sett det förresten så är jag med på Aftonbladets Vi 5 och fick svara på frågan: Är det okej att göra underhållning av männsikors ekonomiska problem?

Intressant fråga va?Haha 

Ovido - Quiz & Flashcards