Alla inlägg under september 2007

Av Johanna - 27 september 2007 10:24

Igår var jag och Räkan iväg igen och shakade våra rumps. Raggan är så jävla kul, men hur jobbigt var det inte igår. I minst 10 min stod vi och bara nötte dansen om och om igen. När vi äntligen var klara blev man till en liten hopsjunken hög på golvet. Pust och flås, fan vad det brände i låren.

Efter den ansträngningen var vi verkligen värda donken. Glass med chokladtopping och liten cola till Räkan och liten vaniljmilkshake plus liten cola light till mig. Tog inte lång stund innan mitt var slut. Har blivit bra på att göra nånting annat samtidigt som jag kör, pluspoäng till mig!

Av Johanna - 26 september 2007 14:38

Har fixat första tävlingsplaneringen för mig och Wurfan-Smurf. Det blir 4 tävlingar den här terminen. Siktet är inställt på att starta 1,20 på decembertävlingarna, go Wurf!


Har annars haft en helt normal dag. Ridit, haft foderlära och stalltjänst. Det flyter på helt enkelt, förutom att det alltid ska krångla när vi ska fodra lunchen. Idag fanns det ingen öppnad ensilagebal.


Kollade på en bra film igår med Lukas och Ante, men som var den mest komplicerade som jag sett. Smokin Aces. Ett x antal mördare skulle få tag i en och samma kille. Buddy Israel, tror jag att han hette. Jaja, alltihop slutar typ med att det blir en helt enorm massaker, men vem av mördarna som får honom tänker jag inte säga...


Av Johanna - 24 september 2007 09:08

Sitter i skolan och väntar på att matten ska börja. Gjorde en miss att vi börjar kvart över 9 ist för kvart i, kunde ju fått en halvtimmes extre sovmorgon, buhu...

Idag är det bowling med 1:orna som gäller, får se hur kul det blir. Bowling är kul, fast förstår inte hur vi ska få plats allihopa i bowlinghallen.


Gjorde dagens klantighet igår. Skulle försöka få upp tjäraburken med en kniv. Tar i, tar i, tar i, schwupp... Hoppsan, jag slant och satte knivspetsen i handen. Var sen så smart att i brist på plåster och papper faktiskt kom på iden att spruta koksaltlösning i såret. Fa n vad det sved. Fast hellre det än typ stelkramp eller nått åt det hållet. Börjar nu...

Av Johanna - 23 september 2007 12:42

Så har det gått ännu en vecka av hösten, shit, det är ju inte så långt kvar av året nu egentligen. Vart tar tiden vägen?

Sen när man har klarat av höstterminen, då är det bara vårterminen kvar, sen har man tagit studenten. Vad ska man göra sen? Tänker på det rätt ofta, har ju absolut ingen aning. Troligen ska jag försöka hitta ett jobb, få ihop lite pengar, orkar nog inte fortsätta plugga på en gång. Men vad ska jag jobba med då?

Sen är ju en annan fråga, vart ska jag bo? Om vi fortfarande är tillsammans, blir jag kvar härnere då? Han har ju sagt att han kan tänka sig att flytta med mig upp sen, men vill jag flytta upp till Norrland igen? Det är så mycket frågetecken, shit, hur ska det här gå?! Jaja, behöver ju inte få panik än, har ju ett antal till månader på mig att fundera.


Har tränat med Wurf-Smurfen idag med, tredje gången den här veckan. Red dressyr för Åsa, gick hyfsat för att vara första gången. Wurfan har ju en del att säga till om, försöker ofta springa undan och bara krulla ihop sig, men sen helt plötsligt ger hon med sig och blir skitfin! Så duktig hon är:)


Är fortfarande halvdöv på höger öra, har vart det sen i fredags. Troligen är det den där vätskan som inte vill rinna ner riktigt utan blockerar hörselgången istället. Är jättjobbigt, hör ju inte vad folk säger. Det ord som jag använder mest just nu är: Va? Kul att låta som nån gammal skiva som hakat upp sig.

Nått som känns tråkigt är när man försöker höra av sig till folk, men de inte hör av sig tillbaka. Man känner sig rätt dissad, ett litet sms kan man väl vara värd att få.

Av Johanna - 20 september 2007 19:52

Vilken bil är jag?

Du tar då inget på allvar i onödan. En regnig dag stannar du gärna i sängen och det är bara ytterst motvilligt du gör något du inte har lust med. Hellre en öl på krogen än ett pass på gymet. Livet ska njutas, och obehaget får man ta när det kommer.
Du riskerar att skära ihop totalt om du aldrig tar dig i kragen. Att övervinna lite motstånd är självutvecklande!

Som den typiska Citroen C5 du är, tar du dagen som den kommer.


Är jag värdig knullborgarmärket?

Japp, det är jag, gick in på Expressens hemsida där jag fick veta att jag var värdig det efter att ha gjort deras test. Btw, det är inte så nasty som det låter.




Av Johanna - 20 september 2007 19:06

Har nu äntligen fått veta varför det ständigt och jämnt kliar i mina öron. Jag har eksem där.

Var på vårdcentralen idag på order av Lukas. Verkar inte som att han står ut med mitt kliande längre. Fast det gör inte jag heller. Det är så lagom kul att vakna upp på morgonen och upptäcka att man har rivit sönder sig i öronen så mycket att det blöder. Gör ganska ont också kan jag medela.

Så nu ska jag droppa 3 droppar örondroppar i varje öra, morgon och kväll i en vecka. Fast, det kommer nog inte vara jag som häller i de där dropparna, det överlåter jag på Lukas. Hatar allt som har med mina öron att göra. Det är knappt så att man låter nån röra de. Fick verkligen bita ihop när läkaren stack in den där metallgrejen i örat för att kika. Det är fan nästan så att man får rysningar bara av att tänka tillbaka på det.


Se där, nu har man lyckats skriva ett helt inlägg om mina öron, som det kan gå:P


Av Johanna - 8 september 2007 14:52

Aj, aj, aj... Här har man liksom gått runt i några veckor utan att rida, sen så börjar man med att göra det varje dag igen. Lilla träningsvärken man får då. I rumpan, axlar, rygg och nacke. Men så kan det gå, men jag klagar inte:P

Av Johanna - 7 september 2007 09:36

Sitter i skolan och försöker få fram fakta om manligt och kvinnligt språk, går inge vidare. De flesta sidor är en massa bloggar eller så är det folk som har skrivit och som man antagligen inte kan använda som källor.

Men under den här tiden jag suttit och sökt så har jag intagit lite ny fakta i huvuvdet. Män med längre pekfinger än ringfinger är inte lika användbara om man vill bli med barn. De har fått för lite testosteron. Sen är det så att kvinnor med långa fingrar är mer fertila än de med kort fingrar. Vad har jag? Sen har jag också fått veta att männen har börjat eller så har de redan gått om oss i att tala i telefon. Svaret till varför då är för att vi använder mailen eller smsar varandra istället. Så, nu har jag skrivit något seriöst här också.


Nu har jag äntligen fått hit min häst. Allt hade gått bra och hon var pigg och glad när hon kom. Första upptäckten om lilla Wurfan är att hon verkar varaa världens matvrak, haha:p Bättre det än att hon vägrar äta nånting, det är bara drygt.

Ovido - Quiz & Flashcards