Direktlänk till inlägg 28 juni 2010

Airplanes

Av Johanna - 28 juni 2010 22:18

Can we pretend that airplanes
In the night sky
Are like shooting stars
I could really use a wish right now


Det finns så mycket tankar som bara skulle vilja komma ut, men på nått sätt så vill jag att de ska stanna där i huvudet undangömda. Saker jag känner men inte kan tillåta mig att känna, för jag vet att det är fel. Nu ska ingen få för sig att tro att jag har känslor för någon annan än min älskling, för så är det inte, det här handlar bara om mig. Mig mig mig, jag jag jag. Ibland känner man sig bara så vilsen, vad är det man vill egentligen och om jag inte vågar ta chanser nu, kommer de isånafall aldrig att komma åter? Shit, låter som värsta ålderskrisen det här!


Har en syn på mig själv som jag vet att jag inte borde ha och jag måste själv stoppa tankar som jag vet inte för med sig något bra. Har trillat dit förut, men det är längesen nu. Kunde liksom inte stoppa det då för var alldeles för upptagen med annat. Ibland känner jag bara för att vräka ur mig saker, saker som jag faktiskt känner men inte låter komma upp till ytan, för jag är för snäll. Ni som känner mig vet det. Känner att jag bara skulle vilja säga allt som finns inuti mig, men det är no bäst ändå att allt stannar där det är.

  

En del av mitt liv är en enda röra just nu, men det är bara jag som kan göra något åt det, för jag är faktiskt vuxen. Tills dess får jag fortsätta leva på havregrynsgröt. Motivationen är i botten, hatar att gå upp till jobbet fast jag bara jobbat 1½ vecka hittils och känner bara för att ligga och inte göra något alls. Kan ju inte hitta på något, för allt kostar ju pengar och jag har inget som lockar mig i sommar. Dags att rycka upp mig, jag vet. Men inte idag, för nu blir det sängen för att lyckas komma upp imorrn bitti. Godnatti natt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 22 oktober 2010 23:02

Kan ingen sända över lite motivation genom lite tankeöverföring eller nått. Känner mig sjukt omotiverad just nu. Plugga, nä, jag gör det imorrn. Träna, nä, jag lägger mig på soffan med ett paket glass istället. Städa, nä, jag skäller på Lukas och säg...

Av Johanna - 18 oktober 2010 12:36

Det är ingen tvekan om att det har blivit höst. Det är mörkt, det är kallt och marken är full av löv. Fast det är inte bara marken som är täckt av löv. Även min bil brukar vara höstpimpad på morgonen med löv som täcker hela vindrutan. Dessutom har ja...

Av Johanna - 16 oktober 2010 13:57

Städar i veckorna och städar på helgerna. Japp, jag är en äkta städtant. På veckorna kan man se mig med min städvagn och mopp, watch out, jag städar bort den som står i min väg. Problemet med att jobba med att städa är att man inte är så jättesugen p...

Av Johanna - 13 oktober 2010 10:38

Sitter i skolan med ett grupparbete. Just nu har vi nog spårat ur, som vanligt. Ämnet vi pratar om nu är astrid lindgrens olika filmer. Vi borde väl egentligen prata om omsorg och fostran av barnen. Tänkte försöka mig på att lägga in en bild på mitt ...

Av Johanna - 8 oktober 2010 18:45

Då var den blonda kalufsen borta. Styrde idag mina steg mot frissan direkt efter jobbet, hade fixat tid för både klippning och FÄRGNING. Har vart så less på mitt hår och den avskyvärda utväxten så länge nu och nu är det borta. Inte året då, det är hy...

Ovido - Quiz & Flashcards