Alla inlägg under januari 2009

Av Johanna - 26 januari 2009 16:06

Kom just från stallet där min lilla häst står med huvudet nere i backen och ser ut som om hon ska ramla omkull vilken sekund som helst:P Veterinären har nämligen fixat tänderna på henne och då måste hon ha en lite spruta lugnande först. Jag förstår henne verkligen. Jag ska själv till tandläkaren om 2 veckor och då ska jag komma en kvart i förväg så att jag kan få mina tabletter. Lite pinsamt, men sant, jag är sjukt rädd för att gå till tandläkaren. Men bara jag får mina piller först så går det bra. Kommer i princip inte ihåg någonting från mina senaste besök eftersom jag nästan sitter och sover i stolen.

Men åter till veterinärbesöket. Wurfan skulle vaccineras idag också, men jag kom på att då kan jag ju inte vara med på träningen för Lotta imorgon med henne. Så veterinären kommer tillbaka på onsdag för att vaccinera henne, lite krångligt, men nu kan jag träna iaf:)

Nä, nu ska jag ta och slänga i mig lite av min egengjorda pizza, mums:P

Av Johanna - 24 januari 2009 19:24

Det är lördagkväll och vad gör jag? Jo, jag sitter och kollar på Ace Ventura all alone. Lukas är på jobbet och pillar med bilarna. Idag känner jag att jag bara skulle vara i vägen, men igår var jag faktiskt med och hjälpte till. Jag putsa upp i motorutrymmet på audin som vi fick tillbaka igår och sen så måla jag lack på stenskotten på min bil. Shit vad jag har blivit händig;)

Jag blir lite nostalgisk nu när jag kollar på Ace Ventura för det var den här filmen jag och Lukas kollade på när jag var hemma hos honom för första gången. Det är snart 2,5 år sedan, tiden går fort.


Vad har jag annars gjort idag? På förmiddagen fixa jag i stallet och skritta ut en stund på Wurfan. Dock tyckte ju inte hon att vi skulle skritta och tog oss säkert minst 5 minuter att gå förbi en gubbe med skottkärra. Lite överskottsenergi kanske? På tisdag är det Lotta-träning...

Annars har jag nu på eftermiddagen unnat mig själv lite lyx. Tog en långdusch och peelade ansiktet. Har målat naglarna och pillat med håret. Inte för att jag vet om det händer någe ikväll, men det känns bra att känna sig lite extra fin ibland. Det boostar självförtroendet lite.

Nä, nu ska jag koncentrera mig lite på filmen, see ya!

Av Johanna - 20 januari 2009 18:31

Alltså, snart måste väl min tur vända. Känns som om jag inte har något flyt överhuvudtaget. Hon som provred Wurfan valde en annan häst och igår när Lukas skulle ta en titt på min bil eftersom jag hade besiktningstid imorgon kom han hem med tråkiga nyheter. Han satte körförbud på min bil eftersom en packbox, kamremmen och kamremsspännaren hade gått sönder och jag riskerade att ha sönder toppen varje gång jag körde:( Så idag har jag fått åka buss till och från Västerås, det var ett tag sen kan jag säga.

Nu är det bara att hoppas på att han kan laga den så fort som möjligt, jag måste ju besikta den den här månaden. Grejerna har man fixat iallafall. Vi for in till Mekonomen och köpte allt som behövdes, min tomma plånbok blev ännu tommare... Dessutom har jag fortfarande ont i ryggen sen förra veckan.

Nä, nu vill jag ha lite flyt! Kanske står det i något horoskop när min lycka ska vända...Får ta och leta upp några att läsa igenom.

Nä, nu ska jag sätta mig och bli lite mer skill på Guitar Hero, bye!

Av Johanna - 17 januari 2009 16:55

Om en månad så smäller det, då blir man 20 år. Shit alltså, 20 år!

20 år=

  • Ej längre en tonåring, man är helt plötsligt vuxen.
  • Man får gå på systemet.
  • Man måste betala för att gå till läkaren och tandläkaren (därför har jag nu passat på och ska fixa det som behövs i munnen en vecka innan jag fyller)
  • Man är halvvägs till 40.
  • Man slipper förhoppningsvis att bli kallad för lillskit av pojkvännen.

Jag har alltid varit en sån somn älskar födelsedagar. Börjar nedräkningen långt innan, alltid lika förhoppningsfull. Men i år är jag lite delad. Jag vet inte om jag faktiskt känner för att fira min födelsedag speciellt mycket. Förra året när jag fyllde 19 var typ början på det jobbigaste jag nånsin vart med om. Så även om jag älskar att fylla år så påminner det mig om hur dåligt jag mådde, vill nästan att tiden ska hoppa framåt så att jag slipper min 20:e födelsedag...

Nä, nu ska jag kanske ta itu med lägenheten, den ser ut som skit. Speciellt efter att Zuki hade ner en av mina ljusskålar så att glasstenarna som låg i den ligger utspridda över hela köksgolvet. Så, bye!

Av Johanna - 13 januari 2009 16:02

Igår gjorde jag det igen. I ett högt bocksprång gjort av Bosse så seglade jag ner och landade med en hård duns på stallplanen. Har nu lyckats ramla av 2 gånger inom loppet av en vecka på stallplanen. Denna gång var det lite mera dramatiskt och MYCKET mera smärtsamt. Bosse fick troligen syn på sig själv i ett fönster när jag satt och spände gjorden. Han blev så rädd att han först hoppa till innan han la av världens bocksrång rakt upp. Enligt Therese så var hovarna i höjd med där magen ska vara och eftersom Bosse är stor så blir det rätt så högt upp. I bocksprångets högsta punkt så skjöts jag ur sadeln och landa pladask på ryggen på den hårda stallplanen. Fy fan vilken smärta! Luften försvann och det bara brände i ryggen. Kul, var det enda jag tänkte, nu har jag brutit ryggen och blir förlamad för resten av livet.

Bosse drog iväg från stallplanen och Therese häst studsa med efter en bit innan hon fick stopp på henne. Hon undrade om jag överhuvudtaget hade överlevt, men jodå, det hade jag.

Men så van som man är nu med avfallningar så klev man upp så fort man fått tillbaka luften och känt efter så att man inte brutit något eller var snurrig i huvudet. Efter att ha blivit avborstad den värsta leran som täckte hela min baksida ås var det bara upp på hästen igen. Lite smällar få man ju ta ibland och det här innebar ju att det snart är dags för tårta igen:P

Kunde dock inte rida så många fler hästar efter det och hela kvällen tillbringade jag i soffan under täcket med ett paket glass.

Idag har jag inte riktigt lika ont, men är stel som sjutton, speciellt i nacken. Så, idag har jag inte gjort så mycket, mest tagit det lugnt och rehabiliterat mig:P

nä nu ska jag sätta i mig kinamaten Lukas kom hem med, bye! 



Av Johanna - 5 januari 2009 21:20

I dag blev det åter min tur att bjuda på tårta. Om jag fått veta att jag skulle drutta i backen skulle jag satsat på att det skulle vara när jag satt på nån av bushästarna. Men vem blev det? Jo, min egen lilla Wurfan. Snälla Wurfan på 15 år som aldrig bockar! Jag kom inte längre än till halva stallplanen, sen for jag i backen. Jag försökte spänna sadelgjorden, men var tvungen att använda bägge händerna eftersom jag hade så klumpiga vantar och då börjar min häst plötsligt studsa omkring och jag far rakt ner i backen och landar på min högra del av rumpan. Blev inte bara lite paff utan satt där först och bara kolla på när Therese föröskte fånga in henne. Vad hände egentligen?!

Jaja, så kan det gå. Nån gång ska väl vara första gången man ramlar av hästen. Har tidigare bara gjort en halv avramling från henne när jag gjorde ett försök till att rida barbacka.

Det som stör mig nu är dock att inte kan sitta någonannanstans än i soffan, att sitta på en hård stol skulle nog bli lite smärtsamt...:P

Nä, nu ska jag ta och hoppa in i duschen, bye bye:)

Av Johanna - 4 januari 2009 23:54

  • Nytt år och nya tag!

Firade in det nya året i Sälen med Lukas och sex till. Har vart en rikitigt nice vecka med mycket supande och skidåkande. Jag och Lukas har spenderat nätterna delandes på en liten bäddsoffa uppe i köket/vardagsrummet. Eftersom vi sov där så fick vi ju aldrig lugn och ro för på kvällarna kunde vi ju inte gå och lägga oss förrän alla supit klart och på morgonen vakna man av den första bakfulla personen som snubbla uppför trappen för att hämta ett glas vatten. Det gjorde väl inte speciellt mycket men den enda kvällen vi skulle gå och lägga oss tidigt för att kunna gå upp tidigt och göra oss klara för avfärd så var det inte lätt att somna när det satt typ 4 pers och skräna i köket kl 2 på natten.

Men summering av veckan är:

  • 4 dagars skidåkning i Sälen
  • 1 dags skidåkning i Trysil
  • 4 vurpor ( 1 klantvurpa, 1 påkörningen bakifrån, 1 när jag försökte stanna utanför stugan och en när jag gjorde ett försök att åka på en box/rail)
  • 4 dagars supande i stugan
  • 1 bordsdans
  • 1 bakfylla (blev en bakfylla på måndagen eftersom jag kanske gick ut lite väl hårt första kvällen när jag inte druckit på nån månad)

Skulle väl egentligen kunna göra listan jättelång på vad vi gjort, men en del saker ska man väl egentligen inte tala om. Som exempel har jag sett delar på Lukas kompisar som jag aldrig velat se...


Innan jag slutar ska jag bara tala om vad mitt nyårslöfte är. Det är väl egentligen en klyscha men jag ska börja träna mera. Anstränga mig lite och ta mig ut och springa lite fast att jag är helt slut efter en heldag i stallet. Det ska väl inte vara så svårt. Bye bye!

Ovido - Quiz & Flashcards