Alla inlägg under mars 2008

Av Johanna - 31 mars 2008 17:58

JAG E SJUK! Och då menar jag verkligen sjuk, tycker synd om mig själv. Har haft ont i halsen sen förra helgen men har tänkt att det nog går över, för jag har inte tid att bli sjuk. Men i fredags kom hostan och febern och på lördag kväll ringde man sjukvårdsupplysningen. Fick då prata med en sjuksköterska som hellre hade gjort någe roligare än suttit i telejouren io09hjn (Zuki gåendes över tangenterna). Hon bara ifrågasatte först varför jag ringde dit eftersom jag inte hade sökt upp någon läkare tidigare i veckan. Kanske för att jag hade blivit sämre i helgen kanske? Nä, jag hade nog bara för skojs skull suttit i telefonkö i 10 minuter. När hon frågade hur hög feber jag hade var jag ju tvungen att säga att jag inte hade någon aning eftersom vi inte har någon termometer, men jag antar att jag har haft feber eftersom jag enre fryser eller svettas, yrar och Lukas tycker att pannan är tokhet. Till svar fick jag då:

" Skaffa fram en termometer till imorgon bitti och sen ringer du om du har feber då."

Ja, för det är ju jättelätt att skaffa fram en termometer halv 10 på en lördagkväll. Va fan, typ inte en människa under 25 har en termometer (men nu har vi det).

Dan efter ringde jag iaf och fick en tid lite senare och då konstaterades det att jag testades positivt för streptokocker (halsfluss). Kul. Jättekul. Så mu går jag på penicillin i 10 dar, men de börjar typ inte verka förrän imorrn typ så tils dess lär jag få dras med svedan i halsen, febern och hostan som håller på att spränga mina lungor.

Knarkar värktabletter några gånger om dan gör jag också för så fort  de slutar verka ligger jag helt jälva utslagen. Fan, feber i 4 dar, jag orkar inte mer. Tur att man har schysta kompisar som hjälper en med pållan.


Av Johanna - 27 mars 2008 21:06

Okej, ska åka hem nu, men jag kände för att nörda lite till och ändra lite utseende på bloggen, inte helt nöjd, men kände för att byta. Orkar inte hålla på och fixa längre heller, sånt är för datafantaster:P

Av Johanna - 27 mars 2008 20:11

Det här vädret gillar jag, när det är rikitgt soligt. Har tillbringat hela dan utomhus och då menar jag hela dan, var i stallet klockan halv 7. När det är sånt här väder så är det helt underbart att rida. Har suttit på 5 hästar idag, träningsvärk imorgon kanske? Känns verkligen i hela ansiktet att jag har vart ute, man kan ju alltid hoppats på att man blivit lite brun. Är så jävla less på mitt likbleka ansikte, vill vara fint solbränd i ansiktet (på resten av kroppen med förstås) men när var man det senast? Var nog inte ens det efter sommaren eftersom att det alltid vart dåligt väder när jag hade tid för att ta mig ut i solen:(

Var modell igår på Bidermans, rätt så kul, var lite hungrig bara eftersom att jag inte hade hunnit äta någon middag så jag gick runt där från 6 till 20 i 8 och åt chips som de bjöd på. Wei, vilken höjdar middag, bäst att inte säga nått till Lukas för då kommer han bara att sätta igång med sitt tjat om att jag inte äter. Åt ett wienerbröd till lunch i tisdags, då blev det ett himla liv. Men jag hade ju faktiskt vart på stan med Räkan, och vi tog en fika vid lunchtid. Åt faktiskt en ordentlig frukost iaf.


Jag och Wurfan debuterade 120 i måndags. Är skitnöjd! Fick bara 4 fel och banan var verkligen maxad, men Smurfen kan hoppa hon. Hoppade en av oxrarna stillastående, men vi kom över utan att riva:P Känns så himla skönt att ha fått den där 120 gjord, våra betyg på hoppningen ska ju tydligen sättas nu i slutet av april eftersom Annsie slutar och vi får Charlie Simmerling istället. 4 tränare på ett år, vad sägs om det?

Nä, ska dra mig hemåt kanske, ska nog faktiskt baka lite chokladbollar. Förhoppningsvis så har kattrackan inte skitit på nån matta igen, hon har vart hopplös de senaste dagarna. Inte najjs att kliva i kattbajs, då får hon sova i badrummet inatt igen.

Av Johanna - 22 mars 2008 19:05

Känner bara att man måste dela med sig av den här helt underbara sången som lillasyrran spela upp för mig i somras! Helt underbar, man vill bara böla när man hör den! Konstantine med Something corporate


I can't imagine all the people that you know
And the places that you go
When the lights are turned down low
And I don't understand
All the things you've seen
But I'm slipping in between
You and your big... dreams
It's always you and my big dreams

And you tell me
That it's over
But I can't stand here in a patch of four leaf clover
And your restless
And I'm naked
You've got to get out
You can't stand to see me shaking
No, could you let me go
I didn't think so

And you don't want to be here in the future
So you say
The present's just a pleasant
Interruption to the past
And you don't want to look much closer
'Cause you're afraid to find out all the hope
That you had sent into the sky by now had... crashed
And it did because of me

And then you bring me home
Afraid to find out that you're alone, no
And I'm sleeping in your living room
But we don't have much room
To live

And I had dreams that I would learn to play guitar
Maybe cross the country
Become a rockstar
And there was hope in me
That I could take you there
But dammit you're so young
But I don't think I care
And if I hurt you then I'm sorry
Please don't think that this was easy

And then you bring me home
'Cause we both know what its like to be alone, no
And I'm dreaming in your living room
But we don't have much room
To live

Konstantine came walking down the stairs
Doesn't she look good
Standing in her underwear?
And I've been thinking, and I've thinking, no
But she's been drinking
And it doesn't get me anywhere

My Konstantine came walking down the stairs
And all that I could do
Was touch her long blond hair
And I was thinking, what I was thinking ya know
We've been drinking and it doesn't get me anywhere

This is because I can spell confusion with a K
and I like it
It's to dying in another's arms
And why I had to try it
It's to jimmy eat world
And those nights in my car
But this time I'm alone, and I don't see those stars
I'm not your star?
Isn't that what you said
What you thought this song meant
You thought this song meant

And if this is what it takes
Just to lie in my mistakes
And live with what I did to you
And all the hell I put you through
I always catch the clock it's 11:11
And now you want to talk
It's not hard to dream
You'll always be my Konstantine

They'll never hurt you like I do
No, They'll never hurt you like I do
No, No, No, No, No, No, No, No, No

This is to a girl who got into my head
With all these pretty things she did
Hey Baby, You know that you keep me up in bed
It's to a girl who got into my head
With all the fucked up things I did
Hey maybe baby, you could keep me up in bed
My Konstantine

Spin around me like a dream
We played out on this movie screen
And I said,
Did you know I miss you
Did you know I miss you
Did you know I miss you
Did you know I miss you
Did you know I miss you
Did you know I miss you
Did you know I miss you

God, I miss you

And then you bring me home
And we'll go to sleep but this time not alone, no no,
And you'll kiss me in your living room, oh
And you see, no, that I've been missing in my Living room
Cause this is what I miss, what I miss
We don't have much room
I said, does anybody need that room?
Because we all need a little more room
To live

My Konstantine

Så fiin! Det här är vad man gör när man väntar på att kunna kvällsfodra, man letar upp sina älsklingstexter bara för att! Ikväll är det bara jag och syrran. Lukas är på bilmässa i Jönköping så vi ska vara lite girlie och käka paj, slinga håret och m.m Kan bli najjs det:P

Av Johanna - 17 mars 2008 21:39

Det här gillar vi inte, snö?! Jag har ju blivit helt inställd på vår juh, blev ju skitbesviken när jag upptäckte imorse att det snöa, hade ju redan börjat fundera på om man skulle va så seriös att man tog fram vårdojjerna...

Bara för att göra dagen lite mer negativ så hade jag prov på islam idag, wei. Gick väl ändå hyfsat, drog till med nån jälva hypotes om varför några enar kasta skorna mot några andra närde flydde, man jaja.

Haha, fredagen alltså. Jag+Räkan+Alida+Champagne+Baccardi+Vodka=Party! Kom igång med förfestandet lite sent så bara för att slippa lämna någe så spetsa vi champagnen med baccardi melon, mums:P Efter 1,5 timmes tokdrickande vingla vi bort till bussen där Räkan fällde en av kvällens 2 superkommentarer till nån sliskig snubbe.

Han: Jag måste säga att du är väldigt vacker.

Räkan: Det brukar jag få höra av min pojkvän också.

Till detta hör att hon sen plockar fram mobilen och visar bild på Simon.

Drar in på Konrad där nästa sköna kommentar fälls när nån kille börjar ragga på Räkan tror jag.

Räkan: Det här är faktiskt min man.(kramar om Alida) Det här är också min man!(kramar om mig) Vi kör på monogami!

Go Räkan!

Resten av kvällen blev det tequila shotar och hejvilt dansande och alltihop slutar med att man blir upphämtad av Lukas. Kunde vid detta klockslag inte gå rakt och lyckades inte hålla mig awake längre än till Hammarbyrampen. Kommer inte ihåg att jag har vinglat mig fram till lägenheten ropandes att Lukas ska gå långsammare( han gick tydligen knappt framåt) och att jag sen höll på att vurpa i trappen upp. Men det är fan så det ska va ibland. Det bästa är ju att man inte blev bakis, det är fan skönt att det händer så sällan. Har hänt mig endast 2 ggr och då har jag vart helbakis och legat spyendes ett tag.

Nä, shit, måste dra iväg nu innan larmet går igång här. Har btw sökt jobb på Ica lagret. Känne egentligen inte för att jobba på lager en sommar till, men ey, man måste ju känna pengar. That´s the way it is!

Av Johanna - 8 mars 2008 15:34

Fan oxå, har dragit på mig nån jävla förkylning som gör att jag skakar och svettas om vart annat, har fan inte sovit 1 timma i sträck inatt. Jag e så trött, det är fan illa när man blir typ andfådd av att släppa ut hästen i hagen. Hästen som för övrigt verkar helt på tårna pga av att jag inte har lyckats tagit mig ut och ridit på 2 dar, stackars Wurfan:(


Förstår mig inte på killar, varför ändrar de på sig så jävla mycket när de dricker?! Från att ena dagen vilja sitta och mysa med en så får man nästa dag spatt på de när de fan knappt kan prata med en. Är så jävla trött och slut i kroppen och huvudet att jag inte orkar ta konflikter just nu. Svimma fan i vardagsrummet igår, var nog lite för lite vätska i kroppen, det enda jag lyckats äta sen igår lunch är lite strips, fick tvinga i mig det.

Det är när man mår såhär man vill vara liten igen och ligga nerbäddad hemma med mamma som kommer med nyponsoppa till en. I lägenheten ser det ut som ett kaos eftersom jag inte har orkat städa undan nånting på 2 dar och Lukas hänger i garaget hela tiden. Nä, shit, jag blir fan trött bara av att sitta här och skriva, hoppas bara att det inte är flunsan, har skitmycket att göra, har inte tid att vara sjuk...

Av Johanna - 4 mars 2008 20:50

Känner att jag verkligen har vart seriös en stund idag. Lagade seriös middag, kotletter med klyftpotatis och vitlöksbröd. Blev dock störd när nån kom hem och började locka med annat, humhum, kan man stå emot:P

Efter middagen fastnade jag framför tvn, det var Greys, det där avsnittet alla bara pratade om men som jag missade, så nu fick jag äntligen se det och fan vad jag böla, tur att man var själv, annars skulle man ju få skämmas. Förstår inte, men jag är hopplös när det gäller film eller tv-program. Jag bölar jämnt. Så fort det blir det minsta sorgligt eller vackert så sitter jag där med tårarna rinnandes.

Efter det var jag ut och sprang. Hade bara tänkt vara ute i en kvart, men det blev typ 20 min ändå. Ska ju börja lugnt så att inte hälen börjar krångla igen. Sen har jag suttit här nu en stund och jag har faktiskt fått lite gjort. Har skickat iväg unghäst rapporten och skrivit mina resultat från i söndags. Hon var fin btw, men jag klanta till det i 1,10 så det blev inga rosetter för mig.

Imorrn ska jag vara ännu seriösare. Ska rida min häst före morgonstalltjänsten, måste alltså rida från stallet kl 6. Sen är det stalltjänst och kl 9 har jag sagt att jag ska vara hos Tette, sen är det tillbaka till Strömsholm och hoppa unghäst kl halv 4. Fullt upp imorrn alltså, but I like it. Det är lite så jag vill ha det, hålla igång i stallet hela dan för att sen verkligen känna mig nöjd när jag kommer hem och slår mig ner i soffan. Nä, nu ska jag  dra mig hemåt och hoppa in i duschen. 

Av Johanna - 3 mars 2008 07:29

Har gått upp nu alldeles för tidigt två dar i rad. Igår klev man upp halv 6 liksom. Skulle åka iväg kvart över 7 och jag var ju tvungen att göra iordning hästen. Ibland undrar jag varför jag köpte ett sto. Poff säger det bara så har min lilla söta och rara häst förvandlats till ett surt, grinigt sto som vägrar att göra som man själv vill och sen säger det poff igen så är hon urgullig igen. Fast det är väl så vi tjejer är har jag en känsla av. Så varför sitter jag och gnäller på henne när jag är typ likadan själv?

Hon var skitfin på tävlingen igår, hoppade som fan. Synd så bara att man själv är så jävla trögtänkt på tävling. Fick 4 fel i 1 m på grund utav att hon fick syn på något bredvid 2:a hindret som bara var SÅÅÅ läskigt. Sen fick vi 8 fel i 110 pga mig. Kom nära ett räcke och glömde (smart gjort) att fatta ett beslut på distanses därefter så då kom vi i botten på oxern så min lilla häst gjorde rätt i att stanna, det hade aldrig gått.

 Klev upp 6 imorse bara för att åka hit, skriva klart och skriva ut ett arbete. Först dampar datorn på mig (igen) så att en hel punkt på mitt arbete försvinner och sen finns det tyvärr inge papper i skrivaren! Hur ska den här dagen sluta, för inte börja den bra...

Funderar på om man ska ut och springa lite nu innan man äter frukost. Visserligen fick jag ont i min häl igår igen, så jag kanske ska avvakta till imorrn, orkar inte med att ha ont där igen. Får lägga mig och göra lite sit-ups istället, beach 08 är måler:P


Nä, börjar jag bli hungrig så ska hem och sätta i mig havrefras och yoghurt, så gött:P

Ovido - Quiz & Flashcards