Alla inlägg under juli 2008

Av Johanna - 23 juli 2008 01:41

Det är sent och man sitter framför en dator i Köping och lodar. Varför? Jo, för att Lukas och Kim vill sitta uppe hela natten och spela tv-spel omline. Säkert jättekul, men hur orkar man? Tror förresten nu att jag ska dra in Lukas till den säng vi får låna av hans mamma, han verkar ha däckat på Kims säng. Söt han är ibland:)


Måste bara berätta hur verksam jag har vart under hela fm fastän vi satt i Västerås till sent och spela spel. Haha, låter jävligt seriöst när man säger att man har suttit och spelat Monopol och Med andra ord till efter midnatt. Jag och Lollo ägde för övrigt på Med andra ord, det kallas girlpower!

Men som sagt, gick upp tidigt för att hinna rida markarbter på min lilla smurf innan det blev varmt och efter det blev det en liten springtur. Förtjänade verkligen den där glassen jag åt på em sedan.


Nä, nu orkar jag inte sitta uppe mer, nu vill jag sova! Natti natti

Av Johanna - 20 juli 2008 23:14

Har haft lite patyhelg, eller snarare suparhelg typ... I fredags var vi några som satt i våran lägnehet och drack öl och cider och spela ölspelet. Jag slapp få sista kungen bägge gångerna, kan man inte ta bort den regeln, jag vill absolut inte dricka av den där äckelblandningen! Förstår inte sen grejjen med att killar ska börja fajtas lite med varandra efter några öl. Lukas och Ante fick för sig att nu skulle de brottas, det hela sluta med att de bröt av ett ben på fåtöljen. BRA DÄR! Blir då påmind av varför vi aldrig har folk som dricker i våran lägenhet.

Sen drog vi vidare till Martin där jag fick tjata och tjata på Lukas att han inte fick ro en liten tur på ån. Alkohol+båtutflykter=no no.

Sen igår var det dags för 21-årsfirande, då fick jag äntligen supa till med min favorit-Räkan. Kände mig dock lite lurad, efter en halv baccardi var man bara lite lullig. Var fan mera full dan innan på 5 cider:P

Jodå, hade hyfsat kul, Erikas sällskap var höjdpunkten.


Nä, nu ska man nog avrunda och lägga sig på soffan. Det känns som att jag skulle kunna döda (nämen inte riktigt, men nästan) för en ipren! Jag hatar min mage, gör så himla ont! Men, men man ska väl vara glad för att man får den:P  

Av Johanna - 11 juli 2008 21:43

Fan vad partysugen jag känner mig. Har typ inte gjort det sen studenten och det är ju fan en månad sen nu. Eller, midsommar vart det ju lite, men det kan man inte kalla party dessutom blev det inte långvarigt för mig eftersom man var tvungen att sitta och ta hand om en stupfull pojkvän dagen efter. Har typ bara vart full en gång sen dess. Det var när vi satt och spela poker som sen slutade med ölspelet. Blev ju dock hemdragen innan blev alltför onykter av Lukas som för en gångs skull var nyktrare än jag.

 Räkan undrade om jag var på utgång ikväll. Självklart ville jag bara svara. Vi ska vara sådär härligt fulla och glada och parta hela natten lång. Men, då var det ju det här problemet att man är pank. Om kvällen inte hade inneburit utgång på krogen så hade jag vart på, för dricka det har jag, men som sagt inga pengar.


Jaja, man får hitta på något imorgon istället för partysuget är starkt!

Av Johanna - 11 juli 2008 16:30

Så är man arbetslös igen. Sa upp mig från jobbet i måndags, det funkade inte. Jag gick liksom back på att jobba. Det här med att vara telefonförsäljare var tydligen inte min grej helt enkelt. Så nu söker jag jobb för fullt igen.

Har vart på arbetsförmedlingen och går ut på deras hemsida så fort jag får tag i en dator, men det är lite tunnt med jobb för tillfället.


Btw, lösningen  på mitt födelsedagspresentsproblem blev The Simpsons The Game och en bilfilm. Blev faktiskt väldigt uppskattat. Människan sitter där så fort han kan och spelar.


Står inte ut med tristessen. Trodde det skulle vara lite skönt med lov, men jag är så rastlös!

Av Johanna - 4 juli 2008 12:31

Idag drar jag och Lukas upp till Sundsvall. Ska bli väldigt skönt faktiskt att komma hem en helg och bara slappna av. Det som inte lockar dock är att sitta/köra i en bil i 40 mil, lite drygt. Jag är helt värdelös på att köra längre sträckor, blir så himla trött, orkar typ max en timme. Men när jag körde till Sundsvall sist så körde jag faktiskt desto mer nu när jag tänker efter. Men jag hade iofs inte något val eftersom Lukas hade supit till kvällen innan. Kom ihåg att vi funderade på att svänga in och fråga en polis på en kontrollplats om han kunde få göra blåstest för att kolla om han fick köra, haha:P


Det går fortfarande så jävla drygt på jobbet, får liksom inte in några pengar. Det här oroar Lukas eftersom det då bara blir han som drar in några pengar och vi kan ju inte leva på honom båda två...

Men, men, det löser sig nog.


Av Johanna - 2 juli 2008 12:26

Så var de glada ungdomsåren förbi, eller? Har jobbat i 1,5 vecka men är redan så less på det. Men det kan ju också bero på att jag inte säljer något och min lön är endast på provision. Så jag har alltså tjänat ungefär 500 kr(innan skatt!) Men vad ska man göra...?


Någon som har tips på vad man kan köpa till ens pojkvän som fyller 22? Tycker det är så himla svårt att köpa till killar, vad vill de ha egentligen?

Har tidigare köpt ett halsband, ett armband, en parfym och en prenumeration när han fyllt år eller i julklapp. Dessa saker använder han ju så det är ju bra och det är ju det som är meningen, att man ska köpa något som de använder. Vill inte köpa kläder, han är ju så himla kräsen och vi har lite olika synpunkter. Alla tips tas emot!


Sen om någon vill veta så är min häst JÄTTE kåt. Så fort hon kommer nära en liten hästpojke så ska det kissas, det spelar ingen roll om det är en valack eller en hingst. Men vafan, hon har väl inte fått sig nått på många år (om hon ens har fått sig nått), så vem skulle inte vara desperat då:P?

Ovido - Quiz & Flashcards