Alla inlägg under april 2008

Av Johanna - 30 april 2008 07:53

Har fått min balfrisyr utprovad av Lukas syrra, det blev jättesnyggt. Känns konstigt att se bilden på mitt hår bakifrån, ser ut som fejk, men det är så äkta det kan bli.

Börjar bli riktigt tagg nu, det är inte så långt kvar till balen nu:)

20

Av Johanna - 27 april 2008 18:44

20 månader idag. Det är väl ingenting att fira egentligen, men det har ju vart lite stormigt på sistone, så nu uppskattar man mera att det fortfarande är vi. Älskar min djävulsängel:)

Av Johanna - 27 april 2008 18:10

Jaha, nu har hela helgen gått förbi och har man gjort något av de där sakerna som man bestämde sig för att man skulle ta itu med? Noepp.

Men jag har faktiskt inte bara legat på soffan och slappat hela helgen heller (fast det skulle vart skönt).

Fredag: Gokart körning med Lukas och grabbsen. Var fan inte helt efter, körde om Danne. Hatar bara att kartarna ska vara så jävla obekväma, har ett skitstort blåmärke på ryggen+att jag är helt svullen där. Jag körde bara en gång, ekonomin sa stopp medan de andra körde två ggr till. Sista gången fick jag uppdraget att springa ut med skylten som det står SISTA VARVET på. Coolt va, haha:P

Sen blev det Donken till middag och sen blev det förkrök (fast jag var nykter och körde) hos Danne innan de fick för sig att dra ut till Silk. Seriöst, jag pallar inte med det där stället längre. Det var ju bara en massa småfolk. Om man vill vara jävligt full och gå någonstans där man inte riskerar behöva skämmas för det så ska man gå dit, alla där är ju så jävla packade ändå. Sen ska man vara några stycken oxå, nu "kände" jag ju typ inte nån, det är så jävla värdelöst då, speciellt när man sj är nykter och ingen annan är det. Jag och Lukas blev inte kvar där så länge iaf, han skulle upp tidigt på Lördagen. Kvällen sluta alltså med att jag fick leda min fyllesjuka pojkvän från bilen, upp till lägenheten där jag fick plocka fram hinken (ifall att...)


Lördag: Min lilla pålla fick vila eftersom jag tyckte att hon ömmade i ryggen dagen innan. Bättre ta det säkra före det osäkra.

Var hos Tette och red 3 pållar. Det slutade med en halvt krossad tå (tack Capo). Höll på att sadla när hästen blev rädd för den lilla shettisen som dök upp bakom honom. Hoppar i panik framåt och åt sidan (där jag stod förstås) och landar på min stortå med ena hoven, sen så står den kvar där och stirrar bakåt. Den skiter fullständigt att jag försöker flytta på den för att kunna ta bort min tå. Såklart så åkte ju sadeln i baken också så där står jag och försöker komma åt sadeln med ena tån fast under hästens hov. Lyckas få tag i sadeln innan den blev nertrampad och sen fick jag loss min tå. Fy så ont det gjorde. Kommer nu säkert få en snygg blånagel. Lukas lät lite förskräckt när jag visa upp den. "Shit va svullen den är! Gör det ont när jag rör den? Kan du överhuvudtaget röra på den?" Jodå, jag kan röra på den, så inget är brutet, bara väldigt mörbultat. Men om jag hade krossat tån och varit tvungen att ta bort den, då skulle jag kunna säga att det bara är ett släktdrag. Farfar blev av med en tå eftersom en häst klev på den.

Nog pratat om tår. På kvällen blev det grillning hos Lukas farbror, SÅÅ gott. Har nog inte tryckt i mig så mycket mat på jag vet inte hur länge. Då skulle mamma och pappa sett mig, då skulle de blivit glada.

Sen resten av kvällen spendera jag framför tv:n all alone, Lukas meka i garaget.


Söndag: Har inte gjort något spec. Var ute och konditionsträna min häst på galoppbanan och avsluta med att plumsa runt i vattenhindret på bankbanan. Tappade för övrigt mitt spö där, i vattnet. Så nu har inte jag något hoppspö, för det var ju inte så att jag kände för att hoppa ner i vattnet och leta efter det. Wurfan tyckte det var kul med vattenhindret. Var ju tvungen att prova, vi blir säkert tvungna att hoppa det när vi ska göra terrängdelen av fälttävlanskortet.

Nä, nu ska jag och handla. Mannen vill ha mat lite senare, men det får han laga. Jag handlar, han lagar. Jag ska nog köpa lite godis, eller snarare popcorn. Fast först ska jag nog ta mig en springtur, jag tyckte Natta snacka något om att hon anmält mig till vårruset, så man måste ju komma igång lite. Har så svårt för att börja lugnt bara. Jag känner ju att jag orkar mer, men vet att min häl inte orkar så mycket, vill ju inte dra upp hela skiten igen. Så det är väl bara till att ta det lilla lugna, jävla skithäl.

Av Johanna - 25 april 2008 13:26

Skiner solen, då är jag glad. Får jag VG+ på en samhällsskrivning om terrorism så blir jag ännu gladare. Det förgyllde fan min dag.

Imorrn ska jag bara slappa, blir första helgen som jag kan göra det. Måste iofs städa, men det går nog rätt så fort. Så stökigt har jag väl ändå inte hemma...


Spelade volleyboll vid Qwarn igår, det är ett sommartecken. Måste medge att jag faktiskt blev lite glad när jag nästan drämde bollen i huvudet på en viss person. Men hoppsan, det skulle ju vart tråkigt om den träffat... Ibland (eller ofta) får man faktiskt ha lite elaka tankar, eller?

Tal

Av Johanna - 24 april 2008 09:35

Varför måste man tvingas utsättas för såna hemskheter som att ställa sig och hålla ett tal. Man får liksom inte ens välja vad man ska tala om. Sen är det ju inte rikitgt ett tal, det är ju mer en föreläsning, men det är väl för kort för att kallas det.

Tal, då tänker jag på när någon slår i glaset, ställer sig och och säger: Jag är då ingen talare. Det är kanske så man ska inleda, jag är ju ingen talare... Eller då kanske man inte blir godkänd, känns ju inte riktigt trovärdigt det man säger efteråt då.


Jag har fixat en balklänning, den är såå fin. Ljusrosa (suprise) tubklänning med pärlor och strasstenar framtill. Sen så är det lång knytning där bak med två tjock band. Den var så himla fin och inte så jättedyr att hyra.

Sa till Lukas att han får skaffa sig en matchande skjorta, fick ett något skeptiskt svar... Jaja, han gör som han vill, jag måste komma på hur jag vill ha håret för på söndag ska vi troligen prova att göra en uppsättning.

Shit, jag är riktigt taggad för det här nu:)

Av Johanna - 23 april 2008 13:20

Så himla skönt ute. Strålande sol och inte ett moln på himlen. Första nationella är avklarat, gick väl hyfsat. Efter att man gjort det så fick man sluta så nu ska jag, räkan och malmen tror jag in till Eskilstuna och glo. Lite ombyte mot Västerås, där har man ju vart några gånger.

Klarade för övrigt teoriprovet till fälttävlanskortet. Är det inte en najjs dag så säg. (Åt för övrigt en supergod lunch som jag lagat, jag är så jävla bra!)

Av Johanna - 21 april 2008 19:00

Fick för mig att göra något rikitgt seriöst. Jag var ute och klättrade med Wurfan vid hand. så nu har man fått jobba lite benmuskler, och igår var man ute och sprang. Jag går in stenhårt inför sommaren:P

Annars har det vart en sån där tråkig kz dag. Hatar mattelektionerna, har aldrig stört mig så mycket på en lärare som jag gör på mattelärarn. Han bara stör mig och förstår aldrig vad jag menar. Jag får mycket mera gjort hemma när jag har tv:n på samtidigt dessutom.


Var pretty women på tv igår, älska den filmen, man mår så bra av den.Julia Roberts är så jävla snygg i den filmen, älskar hennes hår. Vill också va sådär snygg som hon är när de ska iväg på operan...

Upptäckte att Lukas aldrig har sett den förr. Jag trodde varenda människa någon gång sett den, frivilligt eller inte. Tror faktiskt han tyckte den var bra, annars skulle han ju bytt kanal när jag typ somnade.


Plockade på mig bikin bara för sommarkänslans skull när jag kom hem, upptäckte då att kattrackarn troligen lekt med den och dragit loss en del av pärlorna. Nu hänger de där i trådarna, snyggt eller inte...


Av Johanna - 20 april 2008 19:08

Ett tag nu så glömde vi vad som är viktigast, att vi har varandra. Du ska bara veta hur glad jag blir bara av att ligga i sängen med dig länge om morgonen, omkramad igen.


Fick en härlig flashback när jag satt och körde med solisarna på och Samson dök upp i lurarna.

Sommar, roadtrip till Göteborg, Liseberg, utsiktstornet och Regina Spectors Samson.

 You are my sweetest downfall

 I loved you first, I loved you first

Beneath the sheets of paper lies my truth

 I have to go, I have to go

Your hair was long when we first met


Samson went back to bed

Not much hair left on his head

He ate a slice of wonder bread and went right back to bed

And history books forgot about us and the bible didn't mention us

And the bible didn't mention us, not even once


You are my sweetest downfall

I loved you first, I loved you first

Beneath the stars came fallin' on our heads

But they're just old light, they're just old light

Your hair was long when we first met


Samson came to my bed

Told me that my hair was red

Told me I was beautiful and came into my bed

Oh I cut his hair myself one night

A pair of dull scissors in the yellow light

And he told me that I'd done alright and kissed me 'til the mornin' light, the mornin' light

and he kissed me 'til the mornin' light


Samson went back to bed

not much hair left on his head

Ate a slice of wonderbread and went right back to bed

Oh, we couldn't bring the columns down

Yeah we couldn't destroy a single one

And history books forgot about us

And the bible didn't mention us, not even once


You are my sweetest downfall

I loved you first

Ovido - Quiz & Flashcards