Alla inlägg under februari 2008

Av Johanna - 29 februari 2008 18:56

Förstå vad lite solsken kan göra åt humöret. Mitt har vart på topp hela dan, för det har ju vart helt strålande ute. Har vart helt underbart att sitta och rida i det här vädret.

Var iväg till min praktikplats och hjälpte till lite, så det har blivit ridning av 3 hästar för mig idag. Min lilla pålla fick ta och vila lite, kom på att hon har inte tagit det lugnt på ett antal dar och hon ska ju tävla på söndag, så då måste hon vila upp sig lite.

Nu är mamma på väg så när hon har kommit ska vi in till västerås och käka, hon, jag och Lukas:P Var ju meningen att både mamma och pappa skulle komma ner, men pappsen fick ju magsjuka, usch...


Allt känns bättre nu, jag hoppas det håller i sig. För fast att det han gjorde var för jävligt, minst sagt, så älskar jag honom...

Av Johanna - 29 februari 2008 08:19

Så jälva enkelt allt skulle vara om inte allt handlade om pengar. Idag är det dags för att betala in räkningar, suck...Man får känna sig rik för en kort stund innan de försvinner. Alltid har man nånting som ska betalas. Jag som behöver spara till balklänningen, men jag har inga pengar att spara av! När man går här så kan man inte heller ta något extra jobb på helgerna, för vissa helger ska man tävla (typ varannan helg framöver) och vissa helger har man stalltjänst... Inga pengar till mig inte:(

Nä, nu har klockan blivit för mycket, min häst ska in från skritten och sen måste jag åka mot Hallsta.

Av Johanna - 25 februari 2008 21:35

Nu är det vecka 9, vilket innebär sportlov för typ alla, fast inte oss RSG3:are. Noepp, för vi hade vårt lov vecka 6. Stört? Svar ja, vet varför men orkar inte dra den utläggningen.

Har börjat (troligen till mina föräldrars glädje) med uppdrag gå upp i vikt. Ska väl gå upp nått kilo kanske så de slipper oroa sig... Alltså äter jag helt utan dåligt samvete kladdkaka på markan och mumsar godis hemma i soffan. Jobbar på det där med Åsen-maten. Tryckte i mig stelnad makaronipudding idag till lunch, usch...

Åkte på knockout av Wilson idag, smack så hade jag fått hans huvud rakt på käken. Fan vad ont det gjorde i bakhuvudet sen, smärtan liksom spreds sig.


Fick höra nått som fick mig att garva (fast det var ju faktiskt synd om tanten). Jag och Lottie satt och kolla på nått program på 2:an, fråga doktorn tror jag det hette. Då hade de fått en fråga från en tant som hade upplevt något väldigt pinsamt när hon hade sex en gång. Det hade låtit som en prutt från henne under sexet. På grund av detta mycket pinsama så hade hon avstått från sex sen det hände (på 80-talet), vad hade hänt, var hon onormal? Men stackars lilla tant! Hon hade liksom avstått från sex i 20 år pga av en musprutt. Ska man skratta eller gråta?

Av Johanna - 24 februari 2008 17:25

Okej, skrev för bara en stund sig, men får tydligen vänta på det där badet, så har letat på lite test (är så lättroad ibland).


Så ser omvärlden på dig:

Du finner din energi i den inre världen och gillar att tänka på saker (utan att nödvändigtvis tala om dem). Du anstränger dig att förstå andra människor.

Du gillar att ha struktur och ordning i ditt liv. Du använder troligtvis din kalender flitigt för att hålla koll på de saker du skall komma ihåg. Du fattar snabbt beslut – även när det gäller din värdering av andra människor. Därför kan din omgivning uppfatta dig som lite dominant emellanåt.

Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.

Du lever dig gärna in i andra människors situation och är snabb att stötta andra om de har behov för det. Du värdesätter känslosamhet och tar ofta beslut utifrån dina personliga värderingar.

Låter som att det kan stämma, eller?


Din förväntade livslängd: 109 år!

Wei:D

Av Johanna - 24 februari 2008 16:53

Nu rullar allt på igen, men man tänker alltid på det. Killar, kommer man nånsin förstå de, spec när de är fulla, då kan de verkligen ändra sig...

Kul att komma till en fest och få höra av en helt okänd kille att han ska slå ner en, bara för att man är ridbrud.Eh...Okej? Jag låter ju tydligen min häst bajsa på alla asfaltsvägar, haha. Det finns så många idioter...


Nästa helg är det dags för tävling igen, det blir 1 m och 110 den här gången oxå, får se om det blir 120 sen... Hon har känts så jävla fräsch, har coolaste lilla hästen! Kul bara att två av mina tränare har konsataterat att hon inte går att få lugn och avspänd, haha, full rulle är det som gäller:P

Mamma och pappa kommer ner och kör, de måste ju se när jag tävlar nån gång och sen får mamma prova Smurfen på lördagen, det är ju ändå hennes häst i papprena. Kanske man får upp pappsen då oxå, haha:P

Bara de inte tar med sig Veros influensa ner, sånt vill man inte ha, fyfan för att ligga och svettas hela nätterna med 39 graders feber:(

Nä, nu ska man krypa ner i ett varmt bad och gosa... 

:(

Av Johanna - 19 februari 2008 15:18

Så jävla piss allt känns... Mår så himla skit, kan knappt äta och det måste jag. Går jag ner 2 kg till kommer mamma och pappa att bli helt galna och tvinga i mig mat. Men det vill liksom inte ner, det är en knut där...

Kan inte gråta mer för tårarna är slut, är så jävla besviken på dig. En annan person kan bara dra åt helvete, hon har bara 4 ord att säga mig och det är "förlåt" och "jag ångrar mig". Sådär gör man bara inte! Och vadå "jag blir inte lidande av det"? Vakna bruden, typ alla du bor med hatar dig numera.

Älskar mina vänner, jag behöver er verkligen nu tills allt har löst sig och blivit bra igen.

Av Johanna - 13 februari 2008 08:30

Imorgon är det då Alla Hjärtans Dag igen och den ska inte firas ensam i år igen. När man pratar med andra om vad de ska göra på Alla Hjärtans Dag och man själv säger att man ska väl antagligen sitta hemma och mysa med sambon så kan vissa verka lite bittra. Men vadå? Jag har firat Alla Hjärtans Dag förut, fast att jag vart singel, då får man dra ihop lite singelkompisar att fira den med istället, det är kul det också. Fast visst vet man att man brukade vara lite bitter, varför hade man ingen att pussa på, men det ska ju inte behöva gå ut över andra.

Hade en jättebra ide på en lite n present, men vet inte hur jag ska hinna fixa den bara... Har fixat halva presenten om man säger så.

Har faktiskt tagit tag i mitt skolliv, kanske kan det vara på grund utav att syon dök upp i måndags och gav typ hela klassen panik. Jag har faktiskt pluggat hela två kvällar i rad, inte illa om jag får sägfa det själv. Nu måste jag ta tag i matten bara så att jag hinner, sen så har jag ju samhällen från förra året kvar att göra. Suck, plötsligt kändes allt jobbigt igen, jag som var på g nu.

Jaja, nu ska man bara sitta här och vänta tills klockan blir halv 10, då har jag veterinär tid, Smurfen ska få en spruta och kolla tänderna. Sjyst att jag utsätter min häst för just de saker som jag hatar att göra. Förhoppningsvis så blir hon dock inte svimfärdig av sprutan och hon ska väl inte behöva små lugnande tabletter för att fixa tänderna. Det behöver ju dock en annan mes, typ jag, haha.

Nä, nu ska jag faktiskt ta tag i mitt liv igen och vänta på en av årets mysiga dagar imorgon.

Av Johanna - 8 februari 2008 19:24

Shit det var verkligen länge sen man tog sig tid för att sätta sig ner och skriva lite här, betyder det kanske att man har ett oerhört händelserikt liv, haha, skulle inte tro det. Fast även om man inte har ett jättespännande liv så har man ju hunnit med att göra några saker redan innan man fyllt 19. Flyttat hemifrån(40 mil), skaffat både körkort och bil, skaffat egen lägenhet och en sambo. Har ju faktiskt också ett Ica-kort, men det har jag aldrig använt.


Tackade nej till en utekväll med Erika, Simon och västeråsare. Kände att man kanske ska vara lite seriös och faktiskt gå och lägga sig i tid. Är ju tävling imorrn som börjar 8, fast jag lär inte starta förrän vid kanske 12, suck... Hade faktiskt gärna vart med på en utekväll, har vart lite tråkigt här när alla vart runt i landet på praktik och sen har man ju vart tvungen att vara chaffis eftersom nån annan inte kan för tillfället pga något riktigt klantigt...

Men jag satsar på utgång om kanske 2 helger? fyller ju år nästa helg så då ska man ju hem och bli firad. Tror att det blir lite presentkort på Ikea:P

Ovido - Quiz & Flashcards