Alla inlägg under juni 2008

Mys

Av Johanna - 16 juni 2008 18:15

Mysfaktorn ligger på topp just nu. Jag i Lukas mjukisar, det regnar ute, har satt i Scrubs-dvd och jag och min syster har satt i oss Ben&Jerry´s Baked Alaska. Det var längesen jag hade mysstund med syrran, det är ju lite svårt när vi bor i typ två olika delar av landet.


Har vart på min andra anställningsintervju idag. Det var som säljare hos Venditio, så nu är det bara att hålla tummarna, eller tummen för att man får jobbet för I NEED MONEY!



Av Johanna - 15 juni 2008 21:50

Sitter framför syrrans dator (hon sover) och har virat in mig själv i täcket. För bara någon timme sen så satt jag och funderade över om jag skulle hade några läxor att plugga. Men svaret blev ju dock, nej, aldrig mer en läxa. Det har inte riktigt sjunkit in än. Alla dessa år av plugg är äntligen över. Det känns lite skrämmande och jag känner redan nu att jag kommer sakna min klass grymt mycket, allihopa. Vår klass var ju inte riktigt som alla andra, efter studenten sprids vi ju verkligen för vinden.


 Studenten då, den var skitgrym, vi hade så jävla kul och visst jag grät lite också.

Ungefär vid 8 kom jag till Pelles där vi hade champagnefrukost sen bar det av med bussen till KZ en sista gång. Hela vägen skråla vi, stackars chaufför. Under studentlunchen på KZ så uppträdde Natta, hon var så jävla duktig, började böla liksom hälften av min klass. Jag pallar liksom inte, så fort någon börjar grina och jag kollar på den så börja jag också.

Under vår resa på vagnen sen så tror jag vi blev måttligt populära eftersom vi hade garderat oss med vattenbalonger som vi bomba de andra vagnarna med. Lite humor måste de ju ha:P

Sen var det studentmottagning innan det blev utgång på Qwarn. Så jävla kul, vi röjde tills det stängde, tråkigt bara att inte hela klassen gick ut, men sån var ju vår klass. En annan sak som var tråkigt var att jag strax efter att vi kom dit började må illa så då slutade jag upp med drickandet, ville fan inte spy. Så  mot slutet av kvällen var jag nästan nykter. Men fast jag var det så blev jag ändå omkull knuffad på dans golvet. Inte så himla lätt att hålla balansen när någon står på ens fötter samtidigt som någon annan ramlar rakt in i en. Men men, allt gick bra så det var ju ingen fara.


Nä, nu ska jag nog gå och störa Lukas i hans tv-spelande, vill ju få gosa lite innan sängdags:)

Av Johanna - 8 juni 2008 13:19

Den här låten går om och om på MTV just nu och jag loove it. Jag vet inte riktigt varför, kanske är det texten eller så är det hela låten.   


Leave Out All The Rest 

I dreamed I was missing

You were so scared

But no one would listen

Cause no one else cared

After my dreaming

I woke with this fear

What am I leaving

When I'm done here

So if you're asking me I want you to know


When my time comes

Forget the wrong that i've done

Help me leave behind some

Reasons to be missed

Don't resent me

And when you're feeling empty

Keep me in your memory

Leave out all the rest

Leave out all the rest


Don't be afraid

I've taken my beating

I've shared what i made

I'm strong on the surface

Not all the way through

I've never been perfect

But neither have you

So if you're asking me I want you to know


When my time comes

Forget the wrong that i've done

Help me leave behind some

Reasons to be missed

Don't resent me

And when you're feeling empty

Keep me in your memory

Leave out all the rest

Leave out all the rest


Forgetting / all the hurt inside you learned to hide so well

Pretending / someone else can come and save me from myself

I can't be who you are


When my time comes

Forget the wrong that I've done

Help me leave behind some

Reasons to be missed

Don't resent me

And when you're feeling empty

Keep me in your memory

Leave out all the rest

Leave out all the rest


Forgetting / all the hurt inside you learned to hide so well

Pretending / someone else can come and save me from myself

I can't be who you are


I can't be who you are

Av Johanna - 8 juni 2008 12:54

Igår var det vår studentskiva och visst fan blev den lyckad. Ingen på Qwarn kan ju ha missat att vi hade invaderat stället.

Först var det middag, fläskfilé med klyftpotatis och till efterrätt blev det pannacotta med bär. Det var smaskens, men maten kan ha varit anledningen att jag låg med magknip inatt/imorse.

Sen vardet bara raka vägen ner till deras lilla krog, nu skulle det röjas järnet. Klockan var ju dock inte så mycket så det var knappt någe folk där och de hade ingen musik på. Men det sista löste vi med allsång. SMR05 rockar fett, vi hade ett gäng som var upp på scenen och skulle börja sjunga men då blev de tyvärr nedskickade av vakten. Haha, trodde jag skulle dö av skratt. Sen när musiken höjdes då var det vi som började inta dansgolvet. Var lite lite med folk där ett tag, men helt plötsligt så bara pang, så var hela stälelt fullt, jisses. Vi röjde runt där i några timmar, så jävla kul att hela klassen var på! En liten trio från oss fick komma in på scen och sjunga Hit me baby one more time, de var så himla grymma. Avslutade såklart med: RSG3, vi äger! Det är ju faktiskt helt sant:P

Vid ett åkte jag hem till min lägenhet för att sova där i all ensamhet med endast Zuki som sällskap. Min boyfriend dissade ju min studentskiva och drog till Björnö med Honda-klubben. Så det blev bara lite godnatt-snack i mobilen innan jag till slut lyckades somna. Har ju så svårt för att sova själv numera så det behövdes MTV+tänd lampa innan jag sömnen kom, trots magknipen.

Vi har för övrigt bott i lägenheten i över 1 år nu och inte slagit ihjäl varandra helt. Han har dock fått in en och annan träff på mig. En gång träffade han troligen någon nerv på armen, så jag kunde knappt lyfta den på resten av dagen. Jag har ju faktiskt också fått in en hel del träffar, väldigt många på hans lite känsligare delar fakltiskt, haha:D


Nä, nu blir det Markan fika med Lukas som behöver frukost sen blir det till att jobba i domartornet igen.

Av Johanna - 7 juni 2008 10:48

Vart utgång igår, är så jävla trött idag, men vi hade kul. Jag var typ ganska full.

Idag känner jag verkligen för att inte göra någonting, men då är ju kruxet att vi har vår studentskiva ikväll. Känner mig så jävla tråkig, men det känns verkligen som att jag inte orkar med den. Funderar på att gå dit utan att dricka, jag kan ha kul ändå och då slipper jag krångla med skjuts. Får se hur jag gör...


Ibland tror jag att min kära pojkvän är lite överbeskyddande. Okej, jag förstår att han inte vill att jag ska gå hem från Qwarn men att ofta få höra: Johanna, drick inte mer nu (när jag inte har druckit särskilt mycket), ät mera mat (när jag petar i maten), nu måste du ta det lugnt (när jag har hur mycket saker som helst att göra), gå inte ut i solen någe mera idag (när mina eksem börjar komma). Men man ska väl inte klaga, det är ju gulligt att han bryr sig och är rädd om mig. Det roliga är ju när han gör precis de saker som han säger åt mig att låta bli, det blir lite dubbelmoral. Men jag älskar honom ändå, för det är ju han<3

Av Johanna - 3 juni 2008 10:33

Det börjar dra ihop sig nu. Har haft sista KZ-dagen, sista unghästlektionen, fått veta betyg, tävlat Wurfan för sista gången som sporthoppare och gått på bal. Det är lite mer än en vecka kvar nu och jag har inget jobb!

Panik, panik, panik. Men vad kan man göra mer än vad man gjort, det är bara att vänta och se.

Fick veta att det troligen kommer att komma mellan 20 och 30 pers på min studentmottagning, oh my god! Lukas räknade upp de han tror ska komma från hans familj, shit, nu ska the familys mötas.


Har ju inte skrivit någe om balen, men det var skitkul och alla var så himla fina. Trodde inte att Lukas skulle ha kul, men det hade han. Han och Simon flumma runt lite. Han kan ju dock säga att han har lyckats med  det mesta nu eftersom han lyckades bli utslängd strax innan vi skulle dra. Bra där Lukas:P


På lördag har vi vår studentskiva, då ska det partajas hela natten lång:D Det är SMR05 som gäller!

Ovido - Quiz & Flashcards