Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Johanna - 16 oktober 2010 13:57

Städar i veckorna och städar på helgerna. Japp, jag är en äkta städtant. På veckorna kan man se mig med min städvagn och mopp, watch out, jag städar bort den som står i min väg. Problemet med att jobba med att städa är att man inte är så jättesugen på att städa när man kommer hem. Så då får det bli på helgen istället, för på torsdagarna kommer Lukas hem och klagar på att jag stökar till så på veckorna. Ja, jag använder golvet och sängen som min garderob i ren protest mot att han fortfarande inte satt upp de två stängerna på väggen som ska användas åt att hänga upp kläder på. Har väntat på att få dit de i ett halvår nu. Säger att jag kan göra det själv, men får en lite nedlåtande blick då samtidigt som han påpekar att man måste använda slagborr. Menar han att jag är svag? Saknar lite de där armarna och axlarna man hade i 2:an. De var inte att leka med. Jag och Räkan såg ut som två bodybuilders när vi stod framför spegeln på dansen, då var det ändå en tjej som var simmare. Menmen, de är ett minne blott. De bara försvann i 3:an och istället blev det två pinnar kvar.


Ska nog ta oc rulla mot systemet nog. Tänkte vara en sån där helt underbar flickvän och överraska min sambo med några öl. Känner att det alldeles säkert blir uppskattat. Men först ska jag nog ta och leta på hårborsten som ska ligga här någonstans. Mitt röda rufs kan behöva en omgång!

Bye bye

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards